• Anonym (förvirrad)

kär i min bästa kompis???

Nu kommer jag låta fruktansvärt naiv och blåögd och kanske korkad. MEn jag måste få lite hjälp att reda ut mina känslor....
    Har en väninna sedan 10 år tillbaka. Vi var båda ensamstående när vi började umgås och har umgåtts väldigt tätt och lärt känna varandra massor. Ett tag var jag nästan lite kär i kompisen men trodde det mest berodde på att jag var utsvulten på kärlek. Så jag förträngde de känslorna. Vi pratade lite runt det också. Att det inte skulle gå att vara öppet ihop. Fast inte på det planet att det var vi som skulle vara ihop utan mer bara allmänt.
    Har en manlig sambo som jag varit ihop med sen 7 år tillbaka och som jag också har 2 barn med. Vi är lyckliga och familjelivet fungerar jätte bra.
    Ett år efter att jag blev sambo så flyttade hon lååååång bort från mig. JAg blev jätte ledsen och surade ett tag. Sen har vi träffats ca en gång om året och jag har slutat sura.
    Fan jag saknar henne massor. Hon är min absolut bästa vän!!!
    Men nu har jag varit med alla mina barn och hälsat på henne i hennes nya stad. Det har varit vi två och våra ungar. Och jag börjar undra om det inte är så att jag känner mer än bara vanlig vänskap för henne.
    Känner mig tom nu när jag måst åka från henne. Känner mig nästan lite kär i henne....
    MEn jag har svårt att föäreställa mig att ha sex med henne. JAg kan tänka mig att kyssa henne och smeka. Men när det kommer till själva könet så har jag svårt att föreställa mig en sexakt. MEn så är jag fruktansvärt blyg och trångsynt när det gäller sex. Ganska tråkig faktiskt. :-/
    MEn jag älskar henne! Solklart. HAde hon varit kille hade jag varit ihop med henne. Solklart! Så det är själv akönet som hindrar.

Så är det så att jag egentligen är bi men vägrar erkänna det för mig själv? Eller kan man känna så h'r för vänner utan att det är förälskad man är?
    För till saken är att jag är inte sotis alls på henne. Fast hon nu står i begrepp att bli sambo så känner jag ingen avundsjuka. Skulle min sambo så myucket som titta åt en tjej så blir jag genast på min vakt och lite sotis.

Ja, jag känner mig fruktansvärt förvirrad och korkad!!!

• Svar på tråden kär i min bästa kompis???
  • Anonym (förvirrad)

ingen som kan hjälpa mig???

• amandaeedet

Har du pratat med henne om det??

• Anonym (bibbi)

Jag känner igen mig till viss del. Jag har alltid, sedan jag var barn, kunnat få lite extra pirr i magen av både män och kvinnor. Jag växte upp med bilden att det är en man jag ska ha, det är fel att bli kär i tjejer punkt slut. Jag märkte ju att jag visst blev kär i tjejer ibland men jag gick aldrig vidare med de känslorna utan höll dem för mig själv. Sex med en tjej fanns liksom inte på kartan, så det funderade jag inte över. 

När jag blev vuxen träffade jag min man och det var liksom vi. När vi varit ihop ett antal år började det knaka i fogarna och jag kunde plötsligt få känslor för andra. Både män och kvinnor märkte jag, och nu vågade jag pröva tanken och märkte att det fanns en tjej jag faktiskt kunde föreställa mig mer fysiskt med. Jag insåg först när jag var bortåt trettio att jag även kunde attraheras fysiskt av kvinnor! När det stod klart för mig kändes det som att anledningen till att jag inte gjort det förut var att jag inte tillåtit mig att ens fundera åt det hållet.

Jag har fortfarande inte haft sex med någon kvinna men idag vet jag att jag även dras till kvinnor. Så ja, jag tror att det kan vara så att man är "mer bisexuell än man tror" eftersom samhället tvingar in en i mallar som man kanske först som fullvuxen vågar/klarar att ifrågasätta.

Lycka till! 

• Neko

Är det en man hon ska bli sambo med? Hade du varit mer svartsjuk om det var en kvinna? Kanske du inte ser en man som ett hot mot er relation eftersom du inte ser din sambo som ett hot?

• Anonym (Linda fan)

samma här träffade en tjej för ca 1 år sedan det klickade direkt mellan oss och attraktionen mellan oss är olidlig
    vi kan umgås och prata telefon d ygnet runt ..  men hon envisas med att vi bara är vänner men så fort vi dricker så dansar hon nära mig och ger mig dom där galna kåtblickarna ..sen så drar hon sig undan ett par dagar och sen kommer jag saknar dig sms... sist vi var ute flörta ja med en annan tjej men då drog hon bort mig med en gång..

men sen hångla hon upp en kille... ena stunden säger hon att hon vill va med en tjej och andra stunden säger hon att hon aldrig skulle kunna va med en tjej.. å nästa morgon säger hon att hon drömde att vi gifte oss..

jag blir knäpp och antagligen utnyttjad för hennes bekräftelse behov... men jag e så förälskad i henne så det finns inte...  sist höll vi om varann när vi sov det var så mysigt

Svar på tråden kär i min bästa kompis???