• miss nöjd

Jobba som trafiklärare- vad tror ni?

Sitter och tittar på olika yrken och utbildningar, känner att jag bör lämna jobbet som ssk. Så fastnade jag för trafikskolelärare. vad tror ni om det? Själv tycker jag att det låter ganska mysigt, socialt och intressant. Samt att man kan välja sina tider mkt själv osv. Kanske inte bra lön- kanske ligger på 19-20 000? Sen vet jag inte hur arbetsmarknaden ser ut? och en tanke är väl att det är farligt att åka runt i bil med oerfarna människor hela dagarna?
    Vad tror ni? Åsikter tack. Bu eller Bä? 

• Svar på tråden Jobba som trafiklärare- vad tror ni?
  • FruKajjan

Jag är trafiklärare och trivs väldigt bra med mitt yrke :) Det är inte så farligt som många tror. det är bara vid privat övningskörning som människor dör och skadas svårt varje år. Som trafiklärare har man pedaler på sin sida och man släpper inte ut eleverna i trafiken förrän man vet att de kan behärska bilen.

Det är ett ganska slitigt jobb med många timmar i bilen för att få ihop till lönen på 19-20 000... Ingångslönen ligger på 18 oookr. Självklart kan man få bättre lön i storstäderna, men då är det mer stress i yrket också.

• miss nöjd

mmm. Ja. Det låter roligt. Hur många timmar per dag sitter du i bilen?

• FruKajjan

arbetstiderna i bilen brukar vara mån/ons 8-17.10 tis/tors 8-17.55 fre 8-12.40. men sedan tillkommer kvällar och helger med introduktionskurser/handledarkurser, Riskettan och teorikurser...

Svar på tråden Jobba som trafiklärare- vad tror ni?