• NenneLo

Gjorde ni KUB-test?

Gjorde ni KUB-test? Var det isåfall för ni oroade er, eller mest för säkerhets skull? Eller vad man ska säga... :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gjorde ni KUB-test?
  • kmp

Vi tog testet eftersom jag var 38 när jag var gravid.

• Makka Pakka

Nej

Här görs det bara på vissa.
    Andra län, vet jag, har startat med att erbjuda alla KUB.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Kyanita

Ja men det var mest för att jag var orolig för att bebisen levde. Har haft 10 mf/ ma så jag ville ha det för att lugna nerverna.

• NenneLo

Jag tror att de erbjuder alla KUB-test här, men jag tror att jag kommer att avstå.

• redneck girl

har inte gjort mer än rutin ul med alla nio. skulle integöra det om jag blev gravid igen heller .man kan inte styra allt i livet. testet kan visa fel och ställa till en onödig oro .mycket kan gå fel iaf.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • SilverEmma

Nej, jag valde att göra FVP direkt då inga KUB-resultat hade varit bra nog för mig. Jag var 26 och 27 under mina graviditeter.

• Tummelisa

Ville göra (eftersom jag inte var purung då jag blev gravid), men i vårt landsting görs de inte. Hade dock fått göra fostervattensprov om vi velat, men vi vågade inte. Allt gick dock bra

• Lussekatten

Fick erbjudande om det då jag är över 35 men valde att avstå. Vi visste inte vad vi skulle göra med resultatet och oavsett resultat skulle jag ändå gå och oroa mig. Dessutom så är det ju inte 100%-igt. Vi valde istället att gå efter min kropps signaler; det känns bra så då är det nog bra.

Svar på tråden Gjorde ni KUB-test?