• bizzy

Hur var det för er när vattnet gick?!

Kom det lite sipprandes, eller forsade det ner, hur mkt vatten var det? När kom värkarna igång? Hur lång tid efter födde ni? Ja, berätta allt =) detta är min andra graviditet men eftersom jag blev igångsatt förra gången är jag helt ny på detta!

• Svar på tråden Hur var det för er när vattnet gick?!
  • luckyme83

mitt vatten gick hemma..och det var som en flod..splasch sa de bara =)

• Vågen80

Här sa det splasch båda gångerna... första graviditeten på toan på förlossningen... andra gången vid sidan av sängen hemma.
    Första barnet så tog det ett dygn innan hon kom ut (blev igånsatt)
    Andra barnet 6 timmar

• DizNick

Fick värkar 01.30 på natten. Var inne på förlossningen 8.00.
    10.00 gick vattnet. Jätteplask! Så tur att jag låg ner. Därefter satte värkarna igång på riktigt och 19.50 kom sonen. 

• jejje82

Mitt vatten gick hemma. Det kom lite i taget som om jag skulle kissat på mig ungefär...Ca 15- 20 min senare fick jag värkar med 3 min mellanrum. Allt som allt tog det ca 6 h innan gossen var född.

• TEmamma

På förlossningen båda gångerna när bm skulle sätta skalpelektrod.

• Kazeer

Jag fick vattenavgång i vecka 32+3. Det blev pölar på golvet, när jag gick till toaletten mitt i natten. Inga värkar följde på vattenavgången. Jag blev inlagd på sjukhus och fick antibiotika. Knappt fyra veckor efter vattenavgången blev jag igångsatt och sonen föddes på dagen fyra veckor efter vattenavgången. Under de fyra veckorna läckte jag vatten kontinuerligt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Livshlädje

Min första förlossning startade med vattenavgång - splash på golvet hemma. Jag hade barnblöjor som skydd och de räckte inte! In på förlossningen för koll, men hem igen o vänta på värkar som kom igång så sakteliga efter några timmar. Bebis kom drygt 24 timmar efter att vattnet gått.

Mamma till världens bästa 3åring o Lillebror är äntligen här! <3 <3 <3
  • Cecilia1982

Dagen innan BF tidig morgon,  började jag läcka, det var som om jag hade kissat på mig, sedan fortsatte det tills eftermiddagen då värkarna så smått började komma. På kvällen på BF är hon född. 

• jankie

klo ett gick vattnet. jätte jätte lite, trodde mest de var en flytning.
    värkarna började 14,30  dottern föddes 17,54 .

Svar på tråden Hur var det för er när vattnet gick?!