• lycklig man

odd molly!!!

Jag behöver ska köpa present till min syrra har tänkt köpa en odd molly yunika vilken storlek är va finns ju bara siffror???? hon är 40 i storlek typ

• Svar på tråden odd molly!!!
  • Liten Mjau

Jag hade köpt stl 2 om jag var du. Jag är en 42:a och köper stl 3.
    Lycka till!
    Vilken ska du köpa?

• Puffig Pingla
    lycklig man skrev 2011-03-08 20:28:38 följande:
    glad.
    nåt förslag
    Lite beror ju på i vilken prisklass du tänkt lägga dig.
    De finns ju från ca 800kr - 2.500kr.

Sen beror det lite på om hon är den "mönstrade/volangiga" typen eller mer klassisk och enkel.
    Här finns en hel tråd med Odd Molly-dårar som kan ge dig tips.
  • lycklig man

hon vill ha en tunika med lite blommor på har hittat en som jag tror att jag ska köpa till henne
    men storlek är så svårt ve ej om 2 eller 3 vill ju inte köpa för liten

• Puffig Pingla
    lycklig man skrev 2011-03-09 18:20:18 följande:
    hon vill ha en tunika med lite blommor på har hittat en som jag tror att jag ska köpa till henne
    men storlek är så svårt ve ej om 2 eller 3 vill ju inte köpa för liten
    Har du nån bild på den? Eller namn?
    De varierar nämligen ganska mycket i storlek mellan de olika modellerna.
  • Puffig Pingla

Den är normal i storleken så en 2:a borde funka (om hon inte har väldigt stor byst, då får du gå upp en storlek). Strl 2 räknas som en Medium.

Den är jättefin och en "klassisk Molly". Hon kommer bli jätteglad.

• lycklig man

om hon är mellan 40 42 kan hon ha en 2a då??? ganska breda armar så det inte blir för trångt

• 82an

Ja det tror jag absolut hon kan. Min 3a var så stor att jag fick skänka bort den. Jag är 177cm bredaxlad normalbyst och har 40-42 i strl och jag har storlek 2...

• Normans

Hej. Här är en som precis bestämt sig för att köpa Odd Molly Lovely Knit och jagletar efter en dark Berry eller den som jag tror heter Almost Black?  Någon som har koll på någonstans på nätet där de finns? Ingen av de butiker här i min närhet har dem :(

Common sense is like deodorant, those that need it most, don't use it
  • Puffig Pingla
    Normans skrev 2011-03-11 23:21:44 följande:
    Hej. Här är en som precis bestämt sig för att köpa Odd Molly Lovely Knit och jagletar efter en dark Berry eller den som jag tror heter Almost Black?  Någon som har koll på någonstans på nätet där de finns? Ingen av de butiker här i min närhet har dem :(
    Vet att den i dark Berry knappt togs in i några webbutiker. Odd Molly-butiken på Humlegårdsgatan har den. De skickar om du inte bor i närheten.
Svar på tråden odd molly!!!