Urinvägsinfektion under graviditet?
Vet att jag ska kontakta en läkare eller barnmorska. Jag jobbar på det, men det är inte så lätt att få tag på nån här när man behöver.
Tänkte att det kanske finns nån som har varit med om det och kan dela med sig av sin erfarenhet.
Jag är gravid i snart vecka 24. Har problem med underlivet och är svullen, irriterad, torr och har väldigt ont. Först trodde jag att det kanske kunde vara svamp, men jag har använd pevaryl och det har inte hjälpt det minsta. Har smörjt mig lite med olivolja för att minska rodnaden och det torra, men det hjälper inte i längden.
Nu har jag börjat fundera på om jag kanske har dragit på mig en urinvägsinfektion. Har inte tänkt att det kan vara det då det inte gör inte när jag kissar. Däremot har jag sett att det finns en del andra symtom man kan ha. Något jag inte har reflekterat över först nu.
Känner mig febrig på natten, har under nåra veckor haft ont i höger sida i rygg och sen fram mot magen, ont i slidan. Och nu har jag också börjat bli kissnödig mer (utöver att jag är det pga graviditeten. Därför har jag inte tänkt på att det kunnat vara symtom för urinvägsinfektion).
Ni får gärna berätta lite om ni varit med om liknande och tips på hur man kan lindra och undvika att det uppstår igen. Jag ska ju naturligtvis få tag på en läkare som kan hjälpa mig.
Tacksam för svar!