• Anonym (Besviken mamma)

Vårt dop är inte viktigt

Blir så arg! Vi planerar dotterns dop om tre veckor, inbjudningarna kom med posten till gästerna i fredags. Nu säger syrrans man att han inte kan komma. Han ska arrangera nån idiotisk forbollstunering och det måste ske just den helgen, ingen annan kan ta det - påstår han. Vet inte vad jag ska tro, blir besviken när han hellre spelar fotboll än ställa upp för familjen. Att bli bjuden på dop är en ära och jag trodde att det gick före allt annat. Är det vanligt att dopgäster prioriterar annat eller är min svåger aningen ouppfostrad och självcentrerad?

• Svar på tråden Vårt dop är inte viktigt
  • Anonym

Hade han redan lovat eller var ni först ute med era inbjudningar?

• Anonym

Jag tycker nog att ni är ute lite i sista minuten. Inbjudan tre veckor före dopet är för lite tycker jag. Om han redan har hunnit lova att han ska göra det där med fotbollen så förstår jag om han inte kan backa ur nu.

• Anonym (Lisa)

Kan nog tänka mig att det är svårt att ersätta honom om det är han som arrangerar turneringen. Tre veckor låter också som kort om varsel.

• Anonym

I en fotbollsturnering är det oftast hundratals personer inblandade. Om han har en ledande roll i turneringen är det klart att det inte kan ställas in!
    När jag har planerat dop har jag först hört med de närmaste att de kan den dagen som vi har tänkt oss, just för att de nära som vi absolut velat ska kunna komma inte ska ha förhinder den dagen.

• Anonym

Varför skickar ni ut inbjudningarna så sent? Sen när blev det närvarotvång på inbjudningar?

Om han är arrangör för en fotbollsturnering så är det väl klart han inte kan komma? En turnering flyttar man inte så lätt...

Jag tycker snarare att du verkar självcentrerad som tycker att de inbjudna ska komma oavsett om de kan eller inte, speciellt med tanke på att ni skickat inbjudningarna så sent.

• Anonym (Skit i honom)

Vet precis hur du känner !  Våra j-a släktingar är precis likadana, oavsett det gäller födelsedagar (som ju inte är nån nyhet om vilket datum de är) eller som när sonen döptes, samma idiotiska prioriteringar ändå...
    3 veckor innan tycker iallafall jag är alldeles lagom !

• Nightmare

Tre veckor är kort tid och en fotbollsturnering som han har en ledande roll i går faktiskt före eftersom det var planerat före erat dop.

jag hade också valt fotbollsturneringen om det var jag, för har man bokat och organsierat en sådan sak kan man inte bara släppa. Tänk på alla ungdomar som ser fram emot det här. Jag har missat många dop, fester osv pågrund av att jag har bokat saker tidigare som jag inte har kunnat lämpa över på andra.

• Anonym (Sent)

Tre veckor innan är för sent. Gissar att dopet är på en lördag eller söndag? Mina helger är heliga och uppbokade långt i förväg. Att en fotbollsturnering är inplanerad och inte kan ställas in med tre veckors varsel tycker jag inte är så konstigt.

• Tygtiiger

Ett dop är inte ett jätte-event, oavsett vad vissa föräldrar verkar tro. Det är roligt att bli inbjuden och man kommer om man kan, men om man har annat inbokat så kan det vara så att det inte går att lämna återbud till.

Din syster kan väl komma själv? Det är väl hon som är viktigast, eller hur?

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Vårt dop är inte viktigt