• Satine87

Resa till USA under graviditet? Vilken försäkring?

Jag ska åka till USA i april i 2veckor och kommer få vara gravid i v18-20.
    Någon som har erfarenhet om vilken försäkring som är bra? 

*BF 27/9-11*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 13:07
    skulle inte vara något frågetecken efter första meningen i titeln...
  • Svar på tråden Resa till USA under graviditet? Vilken försäkring?
  • Lotta80

Vad har du för hemförsäkring?
    Med vår hemförsäkring så behövde jag inte teckan någon extra föräkring eller så.
    Se till att ha med dig ett "sjukförsäkringskort" bara. Jag hade glömt mitt hemma, och blev inlagd när jag var i USA. Inte nådiga räkningar som kom på posten senare. Men de betalda som tur va försäkringsbolaget.

• Satine87
    Lotta80 skrev 2011-03-07 13:19:20 följande:
    Vad har du för hemförsäkring?
    Med vår hemförsäkring så behövde jag inte teckan någon extra föräkring eller så.
    Se till att ha med dig ett "sjukförsäkringskort" bara. Jag hade glömt mitt hemma, och blev inlagd när jag var i USA. Inte nådiga räkningar som kom på posten senare. Men de betalda som tur va försäkringsbolaget.
    hmm hemförsäkringen är via banken, tror den heter Moderna. 
    Var det pga graviditeten du blev inlagd? 
    *BF 27/9-11*
  • Lotta80

japp, det va pga av graviditeten.
    Kolla upp din hemförsäkring och se vad den innefattar. men som sagt, glöm för guds skull inte att ta med ett sånt kort/intyg eller vad det nu kallas. Har du det så behöver du aldrig ta hand om betalningen. Även om jag fick tillbaka allt från försäkringsbolaget, så va det ett himla meck att betala alla fakturor. För det kommer inte bara en. Det är en från doktorn, en från de som äger sjukhuset, en från labbet osv osv. Vissa va man tvungen att skicka en check till!

• Satine87
    Lotta80 skrev 2011-03-07 13:38:38 följande:
    japp, det va pga av graviditeten.
    Kolla upp din hemförsäkring och se vad den innefattar. men som sagt, glöm för guds skull inte att ta med ett sånt kort/intyg eller vad det nu kallas. Har du det så behöver du aldrig ta hand om betalningen. Även om jag fick tillbaka allt från försäkringsbolaget, så va det ett himla meck att betala alla fakturor. För det kommer inte bara en. Det är en från doktorn, en från de som äger sjukhuset, en från labbet osv osv. Vissa va man tvungen att skicka en check till!
    Tack så mkt! Glad
    *BF 27/9-11*
  • Satine87

förresten det är inte det där kortet via försäkringskassan du menar? För det gäller ju bara inom EU...

*BF 27/9-11*
Svar på tråden Resa till USA under graviditet? Vilken försäkring?