• iaseia

Vart kan man scanna in intyg och betyg

Jag är arbetsös och söker jobb och utbildningar där jag behöver scanna in intyg och betyg. Undrar nu vart man kan göra detta, vet att man brukat kunna kopiera på biblioteket, men kan man ävan scanna in där.
    Betalar självklart för mig,... 

• Svar på tråden Vart kan man scanna in intyg och betyg
  • MattiasFru

vad är det för skillnad på att scanna och kopiera? eller alltså varför kan du inte bara kopiera? annars så har iallafall AF här där vi bor så man får kopiera och sånt gratis om det gäller utbildningar och jobb-sök

• iaseia

För att arbetgivaren/utbildaren vill ha det digitalt...

arbetsförmedingen gäller bara jobb tyvärr, har redan frågat. 

• MattiasFru

Ahaa okej, då förstår jag. Ja nej jag tror då inte biblioteket här där jag bor har scanning, fast det kanske är skillnad från bibliotek till bibliotek. Men har du inte någon vän med scanner? Dom flesta skrivarna nu för tiden har ju scanner?

• iaseia

Jag har ju tyvärr inte det, får se när jag kommer in til stan i morgon, hoppas att jag någonstans kan få scanna in lite papper (är ju dock en hel del).

• SoStylish

På de flesta moderna skrivare kan man scanna in dokument också så testa på biblioteket!

• MickeN1973

Det enklaste är väl att göra det hos en kompis,  har man en multifunktions skrivare med kopiator, då kan man också skanna.

• jassikan

En del bibliotek har scanner man kan låna. Kolla på ditt biblioteks webbsida om de har någon sådan info. I bland måste man dock boka en dator som har scanner som tillbehör, men deet är lite olika på olika bibliotek.

Svar på tråden Vart kan man scanna in intyg och betyg