• Anonym (Hon)

Kondylom

Jag har kondylom igen, förra gången försvann det efter jag hade fryst två gånger och sedan salva ett tag på efter.
    denna gången har jag fryst några, de andra ville inte läkaren frysa, gillade inte alls läkaren vet inte varför men kände mig jätte obekväm, de gjorde ja inte sista gång och då va det en annan läkare.
    men i alla fall nu har jag en hemsk klåda med och det vill inte försvinna av krämen jag ska smörja på.
    Vad ska jag göra? jag har fått av en annan läkare för klåda och svamp en lite starkare kortison salva kan jag smörja den när det kliar fast jag använder krämen mot kondylom?

• Svar på tråden Kondylom
  • sexologen

Hej!
    Det kan ta ett tag att bli av med klådan så jag tycker att du i första hand ska fortsätta att smörja med krämen mot kondylom. Viktigt är också att du inte använder tvål och vatten utan att du smörjer dig noga med krämen. Om du inte tycker att du blir hjälpt inom några dagar tycker jag att du ska söka läkarvård igen. Välj då en annan läkare om så är möjligt men berätta om de turer du varit med om kring din kondylom.

Lycka till!

Hälsningar Sara

• Anonym (Hon)

Men man ska ju smörja 3 dagar sen vila 4 dagar, nu är andra dagen utan och det kliar något fruktansvärt.

• sexologen

Då är du på rätt väg!

Svar på tråden Kondylom