Tips på kortspel för 5 åringar?
Vi har börjat spela "finns i sjön" här hemma med min 5 åring och det är mkt uppskattat!
Är det någon som har några tips på mer kortspel som man kan variera med?
Vi har börjat spela "finns i sjön" här hemma med min 5 åring och det är mkt uppskattat!
Är det någon som har några tips på mer kortspel som man kan variera med?
Svälta räv
det känner jag igen, får googla det!
Finns i sjön, uno, gris
svarte petter, samma princip men andra kort :)
sen köpte jag nyligen ett spel som heter "Vem vet mest?" gjort av Kärnan. tror den är från 4 el 5 år. det är som Geni fast med väldigt enkla barnfrågor, typ Vad visar klockan här? Var bor du? Är cirkeln eller kvadraten gul? Säg ett ord som börjar på A etc etc.. Min 4åring älskar det iaf, och vi vuxna spelar mycket frågespel så nu har vi ett vi kan spela med henne också :)
Vi har ett som heter Dingo, där man ska samla 5 av samma men det är inte finns i sjön utan man skickar korten mellan varandra liksom i en ström så det blir lite stressigt och mycket att hålla redan på
Uppskattat av vår 5.åring iaf.
Vår son på snart 5 älskar UNO!
"Fågelspelet". Finns på www.serholt.se.
Våra killar spelar vänd 10 .
De är 3år (blir 4 i juni) och 6år (blev det i feb) . De har lärt sig spela på förskolan där nästan alla barn spelar. De är jätte kul ofta spelar vi hela familjen, 6 åringen är lika bra på spelet som vi vuxna.
Mina 5-åringar fullkomligt ÄLSKAR Uno. Dom sitter ofta och spelar till frukosten. På kvällarna brukar vi spela i lag. Vi vuxna håller korten och barnen väljer vad som ska läggas. Jätteroligt att se vilka strategier dom har.
UNO älskas av både 5-åringen, 3,5-åringen och oss vuxna 
"Löjliga familjen" specialkort, finns att köpa på icaMaxi till exempel.
skitgubbe kanske?