• anassio

Tips på kortspel för 5 åringar?

Vi har börjat spela "finns i sjön" här hemma med min 5 åring och det är mkt uppskattat!

Är det någon som har några tips på mer kortspel som man kan variera med?

• Svar på tråden Tips på kortspel för 5 åringar?
  • Tainted

svarte petter, samma princip men andra kort :)
    sen köpte jag nyligen ett spel som heter "Vem vet mest?" gjort av Kärnan. tror den är från 4 el 5 år. det är som Geni fast med väldigt enkla barnfrågor, typ Vad visar klockan här? Var bor du? Är cirkeln eller kvadraten gul? Säg ett ord som börjar på A etc etc.. Min 4åring älskar det iaf, och vi vuxna spelar mycket frågespel så nu har vi ett vi kan spela med henne också :)

• Cia o krabaten

Vi har ett som heter Dingo, där man ska samla 5 av samma men det är inte finns i sjön utan man skickar korten mellan varandra liksom i en ström så det blir lite stressigt och mycket att hålla redan på
    Uppskattat av vår 5.åring iaf.

• JennieLee

Vår son på snart 5 älskar UNO!

• Piggelin78

Våra killar spelar vänd 10 .
     De är 3år (blir 4 i juni)  och 6år (blev det i feb) . De har lärt sig spela på förskolan där nästan alla barn spelar. De är jätte kul ofta spelar vi hela familjen, 6 åringen är lika bra på spelet som vi vuxna.

• Topdog

Mina 5-åringar fullkomligt ÄLSKAR Uno. Dom sitter ofta och spelar till frukosten. På kvällarna brukar vi spela i lag. Vi vuxna håller korten och barnen väljer vad som ska läggas. Jätteroligt att se vilka strategier dom har.

• Havsjungfrun

UNO älskas av både 5-åringen, 3,5-åringen och oss vuxna Glad

Svar på tråden Tips på kortspel för 5 åringar?