• ung5barnsmamma

En konstig fråga.. Vilar ni mycket nu när ni är gravid??

En konstig fråga kanske.. Men vill veta.

Lägger ni er o villar mycket nu undre grav..?

jag väntar 5 barnet o har inte tid att lägga mig mitt på dagen,är extra trött då mitt hb ligger på 90..

Så min önskan i julklapp är att få sova en stund varje dag..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-01 15:48:15:
    Ska väl säga att jag är i v 31 i morgon..

• Svar på tråden En konstig fråga.. Vilar ni mycket nu när ni är gravid??
  • Pigge2

Jag behöver en tupplur varje dag men det går ju inte eftersom jag jobbar hela dagarna, men på helgen då blir det eftermiddagslur!

• MallanFrallan

Jag har sovit en stund varje dag mitt på dagen så här mot slutet för annars orkar jag inte.. och förut när ja jobbade så sov jag på min 1/2 timmas rast (ibland en stund längre när det var lugnt!
    Så självklart ska du unna dig en vilo stund varje dag det behövs!!

Hoppas tomten hör din önskan

• Naijna

Jag skulle somna på stört om jag la mig men det är inte alltid man får tid till det. På helgerna om jag inte jobbar så brukar jag unna mig en tuppis :P

• millis71

jag väntar oxå nr5.
    jag e mer trött nu än med tidigare. jag jobbar timmar i vården o passar på att vila på fm när barnen e i skolan o jag inte jobbar.
    har jag jobbar så slocknar jag redan vid ca kl 21 när vi har nattat barnen.
    i vanliga fall så e jag en kvällsmänniska o kan vara uppe framåt småtimmarna..

• Jillisen

jag jobbar rätt mycket... o jag har svårt för att vila på dagarna.. för det är tidiga mornar.. o vilar jag på dan kan jag inte sova på tidiga natten..
    just nu känns allt bara jobbigt.. men mitt schema går ut nu den siste så =)

• SmashNo3

ja, jag har sovit runt 14 timmar nästan VARJE DAG sedan jag var i v.28 (är i vecka 38 nu)

och behövs det så tar jag mig även en liten middags-lur.. (i vanliga fall behöver jag inte mer än 6-8 timmars sömn, så det är mycket märkligt..!)

• Vårflickan

Jag sover väldigt dåligt på nätterna, så jag äter tidig frukost och sedan går jag och lägger mig igen och sover till ca.11.00. Sen brukar jag kunna hålla mig vaken till läggdags på kvällen vid 00.00. Jag förstår att du önskar dig lite mer sömn, hoppas jultomten uppfyller din önskan!

Vårflickan v.36

• ludicrous

jag behöver oxå sova middag! Först sover jag så länge som möjligt på morgonen, vilket brukar bli typ till 7-8 :D sen behöver jag sova en gång till för att inte decka vid kl 18..

• lena242

hej..jag ligger ca 1 timma varje dag och jag väntar mitt 4 barn
    det behövs verkligen. det skulle du med behöva kan inte din man ta barnen så du kan vila dej en stund

• AmandaPitkänen

försöker sova när sonen sover på dagen men oftast behöver man göra annat då som städa eller diska så nje jag sover inte så mycket nu...

• Mollan

Väntar nr 2 och jobbar och då finns det inte mycket tid till vila. Bilpendlar rätt långt varje dag till mitt jobb och när man kommer hem vill man ju vara med lillkillen tills han somnar. Eller äta mat. Eller laga mat. Eller diska. Eller prata med mannen. Eller sätta upp en ljusslinga. Jag brukar gå och lägga mig 22, men det är egetnligen lite för sent med tanke på att jag går upp klockan fem, kvart i fem varje morgon på vardagarna.

Helgerna försöker vi har varsin sovmorgon på, men det är ju oftast någon av oss (eller båda) som ska iväg på något och då blir det till att gå upp med lillkillen. Som väl är så har jag ett ganska lugnt jobb och springe rinte omkring så värst mycket under dagarna. Men det är tröttande det med.

Önskar mig, som TS, en tupplur varje dag helt klart!

Svar på tråden En konstig fråga.. Vilar ni mycket nu när ni är gravid??