En lite annorlunda version av kyckling cordon bleu?
På onsdag är det dags för middagsbjudning igen. Några nya ansikten kommer att dyka upp och jag vet att en av gästerna är allergisk mot fisk och skaldjur samt gluten och nötter.
Själv har jag väldigt svårt för pasta, ris, potatis och bröd och en hel del annat sedan jag blev gravid. Kommer upp direkt och det är inte särskilt trevligt.
Nu har jag spånat hela helgen på vad jag skulle kunna bjuda på för middag och kommit fram till att någon sorts fågel borde gå hem hos alla gästerna. Kyckling cordon bleu är en personlig favorit hos mig så jag skulle gärna vilja bjuda på det. Men jag funderar på att hotta upp rätten lite.
Istället för vanlig och tråkig ost kanske jag kan ha någon slags ädelost inuti (vilken?) och istället för vanlig skinka kanske jag kan ha bacon?
Jag behöver också hitta ett alternativ till panering på vetemjöl/ ströbröd inte går att panera i. Jag har bara hittat alternativ till panering som innehåller någon sorts nöt och det går inte heller att bjuda på.
Tips mottages tacksamt!
Jag funderar även på vad ni anser att man kan servera till den här rätten. Grönsaker/ sallad är givet, men vilken grönsak eller vilken sallad? Är det tvunget att ha ris, pasta eller potatis?
Jag skulle gärna vilja servera min favoritsås som är gjord på ananasjuice, vitt vin, kalvfond och grädde men den blir kanske lite väl tunnflytande? Passar det bättre med någon sorts svampsås/ stuvning?
Tips på förrätt och efterrätt med hänsyn till allergi mm är jag också tacksam för.