• Dii

Nöt allergiker som älskar choklad!

Nötfri Nutella.... är det någon som vet vart det finns att få tag på?

• Svar på tråden Nöt allergiker som älskar choklad!
  • Linda1976

Finns det? Det tror jag inte?

Men jag läste om mandelfri mandelmassa. Man mixade mannagryn och socker på nåt vis.....

• Snubbelfot

oj, finns nötfri nutella, trodde det var en nötchkoladblandning?

• Linda1976

Det finns ju typ chokladkräm utan nötter, men det är ju itne Nutella då. DEt ligger ju i Nutellans natur att innehålla nötter sas

• Dii

hehe jag kallar allt för nutella.. menar såklart choklad kräm utan nötter! :)

vad är det för märken? vart köper man det?

• Linda1976

Jag har bara snubblat över det av en slump. Tex sett det på Netto nångång, och sen fanns det inte mer, köpte en gång i Tyskland, som var vit&brunrandig.... Vet tyvärr inget märke. Kinderägg har väl nåt smörgåspålägg utan nötter (nyttigt, verkligen )

Jag vet hur det är förresten.... Tål själv bara jordnötter (men det är ju en baljväxt)

• Dii

shit lite dyrt o åka till tyskland bara för choklad kräm... :)

kinderägg.. det stämmer tror jag...hmm måste ut på jakt!

• Linda1976

Haha.... vallfärd till Tyskland ----> chokladjakt! Hihi....

Vad ska du ha det till? Du kan ju göra egen chokladmousse!

• Dii

vill ha det på rostat bröd som nrä man va lite... har du något bra recept?

• Linda1976

Njae..... Men smälta vanlig choklad och blanda med typ lite grädde och äggula som när man gör vanlig mousse.... Håller ju bara ett par dar i kylen dock.

• sweetpea

Fanns det i Tyskland kan det kanske finnas på Lidl. På min Vivo hade de en randig en förut. Leta i matbutikerna - särskilt de stora, billiga.

• Dii

jag bor bredvid lidl.. har inte ens tänkt på att gå dit o kolla hehe... !
    det får bli ett besök nu i helgen...

• Dinturiel

Netto har Toms pålæggschokolade (stavar kasst) och det innehåller inga nøtter. Ialla fall hær i Landskrona. Men de borde ha, dansk butik - danska varor.

• Dii

Netto.. finns det i örebro.. hmmm?

Svar på tråden Nöt allergiker som älskar choklad!