Anonym (Själv liten) skrev 2011-03-08 11:25:30 följande:
Jag inser problemet men om man inte har så lång och/eller grov så får man se till att göra på lite andra sätt så att det känns mer för båda parter.
Det man ska tänka på är att kvinnans känsligaste delar ligger utanpå och i slidmynningen. Klitoris sitter ju där den sitter, och de mesta nervtrådarna som hör ihop med den sprider ut sig i kvinnans underliv och runt slidmyningen och en bit in. Därför kan själva inträngandet kännas mest för kvinnan. När mannen redan är inne och bara juckar så händer kanske inte så mycket om han inte är så grov. Om mannen då håller sig med ollonet i slidmynningen och ser till att dra sig ur helt och hållet och in igen då får kvinnan en annan upplevelse. Det är också skönare för mannen.
Om man kör doggyn så ska kvinnan stå med benen ihop och hans ben utanför hennes. Då blir det trångt och känns mycket mer för båda. Det kan behövas ett par kuddar under knäna på mannen, men det är ju bara att pröva sig fram. I skeden samma sak, kvinnans ben ihop. Om han inte har så lång så får han glida ner så att det liksom blir en "liggade doggy".
I missionären, om han liksom glider högre upp på henne så att penisen på sin väg in gnider mot klitoris och även skaftet så blir det bra stimulans för henne och även bättre för honom än att bara jucka "rakt in" i slidan. Om han inte är så hård är detta lite värre. Penisen måste liksom "hitta in själv" utan att han måste hålla i den.
Jag har själv en både kort och smal penis och har egentligen aldrig upplevt några problem. Vissa ställningar är svårare med en kort. Men kvinnorna njuter även av mig och får oftast vaginalorgasmer, så visst går det att hitta metoder som är njutningsfulla för båda två även med en modell mindre.
Håller helt med i vad du skriver om nerverna och nödvändigheten av hårdhet. Vill lägga till att det inte alltid heller handlar om att glida upp för att komma åt att gnugga klitoris. Att glida ner gör att man stimulerar g-punkten vilket kräver hårdhet. Det kan räcka med att bara använda en del av slaglängden om man gör det på rätt sätt.
Det är också fruktansvärt viktigt att slidmuskulaturen är väl tränad. Som med alla muskler har den en tonus som ökar med hur pass vältränad den är. Det är denna tonus som håller slidan stängd och även är vilospänningen kring det föremål som är i den. Det handlar alltså inte om att knipa runt kuken utan om att slidmuskulaturen har en naturlig kraft i knipet. Enligt min erfarenhet så börjar orgasmen med muskler som sitter längre in och är starkast där medan den yttre slidmuskulaturen inte alls är lika involverad.
Ni kvinnor som vill bli bättre i sängen bör själva lära er om vinklar, avstånd, rörelser, olika musklers samverkan, specifika musklers uppgift och annat. Genom att förstå både helheten och detaljerna så kan man lära sig hur man ska få ut det mesta av situationen. (Detta gäller även män)