• jagoduoentill

hur tusan får man bort kärlekshandtagen?

vet att man inte kan punktförbränna men finns det nån spec övning som är till för att få bort kärlekshandtagen?

• Svar på tråden hur tusan får man bort kärlekshandtagen?
  • Johan75

Nej! Ät bättre/mindre. Många tränar magen för att bli smalare, vilket är helt bakvänt tänkt. Magen ska tränas för den behöver vara stark, men den blir inte smarare av den träningen.

Behold, i come as a thief.
  • jagoduoentill

Jag äter bra men dem jäkla handtagen e från graviditeten. Konditions tränar 1 timme 4 ggr/ veckan. Har gått ner i vikt men dem jävlarna e kvar

• Johan75
    jagoduoentill skrev 2011-03-08 09:23:24 följande:
    Jag äter bra men dem jäkla handtagen e från graviditeten. Konditions tränar 1 timme 4 ggr/ veckan. Har gått ner i vikt men dem jävlarna e kvar
    Vill du inte ändra kosten får du öka träningsmängden - men det är oeffektivt och kommer ta lång tid.
  • mullenupp

Skulle också vilja veta. Hur mycket jag än tränat/motionerat och ätit bra finns de där. 

• Carisma95

Håller med Johan om att det inte finns några mirakel-övningar. Det viktiga är att konditionsträna/köra lågintensitetsträning och äta bra. Sen om det försvinner fett från mage, lår eller bröst är tyvärr svårt att påverka...

Däremot håller jag INTE med om att träning är oeffektivt! Naturligtvis ska man äta hälsosamt, men självklart är det bättre att träna på ett bra sätt och äta "normalt" än att minska matintaget och inte träna alls.

Lågintensitetsträning (t.ex. simning eller powerwalk) är jättebra för fettförbränningen. Men även styrketräning i olika former, då större muskler ökar förbränningen!

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Johan75
    Carisma95 skrev 2011-03-08 09:50:24 följande:
    Håller med Johan om att det inte finns några mirakel-övningar. Det viktiga är att konditionsträna/köra lågintensitetsträning och äta bra. Sen om det försvinner fett från mage, lår eller bröst är tyvärr svårt att påverka...

Däremot håller jag INTE med om att träning är oeffektivt! Naturligtvis ska man äta hälsosamt, men självklart är det bättre att träna på ett bra sätt och äta "normalt" än att minska matintaget och inte träna alls.

Lågintensitetsträning (t.ex. simning eller powerwalk) är jättebra för fettförbränningen. Men även styrketräning i olika former, då större muskler ökar förbränningen!
    Nu konditionstärnar hon ju fyra gånger i veckan så jag vet inte om hon verkligen behöver öka det särskillt mycket. Träna ska alla göra. Träning är viktigare än vikt, men jag vidhåller att träning är oeffektivt för att gå ner i vikt. Träning bygger muskler som väger mer än fett och träning gör dig hungrig.

Träna gärna och träna hårt och framföralllt träna roligt. Men träna inte för att gå ner i vikt. Innan 1980-talen fanns det knappt människor som tränade för viktnedgång. Men tränade för att bli stark, uthållig och snygg. 1980 (ungefär) förändrades detta och viktkontroll blev huvudanledningen för folk att träna. Sedan dess har vi bara blivit fetare och fetare, plus att barn och vuxna tränar mindre och mindre. Vi har plötsligt även fått för oss att vi behöver personliga tränare och gym för att röra på kroppen.

Att vi blir fetare  beror på maten - att vi tränar mindre är för att det har blivit så tråkigt när man står på sin orbitrek och räknar kalorier.
  • Carisma95
    Johan75 skrev 2011-03-08 09:59:22 följande:
    Nu konditionstärnar hon ju fyra gånger i veckan så jag vet inte om hon verkligen behöver öka det särskillt mycket. Träna ska alla göra. Träning är viktigare än vikt, men jag vidhåller att träning är oeffektivt för att gå ner i vikt. Träning bygger muskler som väger mer än fett och träning gör dig hungrig.

Träna gärna och träna hårt och framföralllt träna roligt. Men träna inte för att gå ner i vikt. Innan 1980-talen fanns det knappt människor som tränade för viktnedgång. Men tränade för att bli stark, uthållig och snygg. 1980 (ungefär) förändrades detta och viktkontroll blev huvudanledningen för folk att träna. Sedan dess har vi bara blivit fetare och fetare, plus att barn och vuxna tränar mindre och mindre. Vi har plötsligt även fått för oss att vi behöver personliga tränare och gym för att röra på kroppen.

Att vi blir fetare  beror på maten - att vi tränar mindre är för att det har blivit så tråkigt när man står på sin orbitrek och räknar kalorier.
    Jag håller med dig i att hon tränar mycket redan. Förmodligen är det så att de små mängder fett som finns sitter "fel" enligt henne. Men kan bli svåra att bli av med!

Träning bygger muskler, som förbränner mer! Mer hungrig, ja... För att du förbränner mer kalorier. Vad är poängen? Tränar du på hög nivå behöver kroppen mer mat (Men om nu syftet att gå ner i vikt är aktuellt, då får man bestämma sig för att äta en viss mängd mat/kalorier till en början, tills man nått sin målvikt och då ökar intaget mat).

Absolut ska träning vara rolig! Med alla de träningsformer som finns, så borde det finnas något som passar alla. Jag håller med dig på vissa punkter, men inte alla.
  • Carisma95
    jagoduoentill skrev 2011-03-08 10:08:17 följande:
    Jag har ju ändrat kosten o jg har gått ner i vikt. Problemet ä bara handtagen som sagt..
    Som sagt ovan, det kan bli svårt att bli av med. Punktförbränning funkar ju inte och har du redan gått ner mycket är det helt enkelt så att din kropp väljer att ta fettet från andra ställen på kroppen.
  • Johan75
    jagoduoentill skrev 2011-03-08 10:08:17 följande:
    Jag har ju ändrat kosten o jg har gått ner i vikt. Problemet ä bara handtagen som sagt..
    Troligtvis för att din kropp väljer att förbränna fett på andra ställen av din kropp först. Tyvärr finns det dock inget att göra för att just midjan ska minska. Du är även mamma nu och din kropp har lite annorlunda prioriteringar än att vara smal. Fortsätt träna och ät nyttigt och fråga dig själv ifall det verkligen är så hemskt med lite bredare midja än innan du fick barn.
Svar på tråden hur tusan får man bort kärlekshandtagen?