• MorAnna79

plus epa fråga

JAg ska testa PLUS EPA till min son på 5 år. ÄR det säkert att han ska ta en tablett per dag? LÄste om PLUS EPA att det räckte med en om dagen men jag tänkte mest om det var så att han var för liten för att ta en PLUS EPA?
    Ni som ger PLUS EPA kompletterar ni med andra preparat med? De ska väl egentligen ha både omega 3 och omega 6 i sig el?

• Svar på tråden plus epa fråga
  • FinaFamiljen

Vår son fyller snart tre och han får två per dag. Han verkar fungera bättre på högre dos, och biverkningarna finns ju liksom inte just så vi kör så. Skulle vilja ge dottern också men hon vägrar dem, så hon får fyra mor-epa mini istället.

• gladare

Mina barn får en morgon o en kväll för så föreslog de i hälsokosten sen tar det ca 1-3 mån innan effekt därefter räckte det med en om dagen

• Little Ms Chatterbox

Alla mina barn tar en PlusEPA om dagen, och jag med. Sonen som har ADHD tar även 2 kapslar MorEPA på kvällen. Han sover bättre med Omega-6 i kroppen. Men det märktes stor skillnad när vi började ge honom PlusEPA från att ha gett 4-6 Eye Q tidigare. Effekten av just PlusEPA var väldigt bra hos honom.
    Enda ev. biverkning är lite lösare avföring(för min son). Man kan även få blodförtunnande effekt av Omega-3 men det är inte så mycket. På mig själv visar det sig att det är lite lättare att sticka i fingret för hb koll. annars är det som vanligt när jag råkar skada mig eller provtagning i armen. det är givetvis olika för person till person men det är inga stora förändringar.

Svar på tråden plus epa fråga