Hon sover inte!
Hej! VI har en underbar, härlig liten tjej på 11 månader. Livlig och glad men väldigt krånglig med sovningen,,,
Vi har bra rutinter på kvällarna, med kvällsgröt, byte till pyjamas, läsa bok och vagga lite tills hon lugnar sig,,det funkar bra tycker vi. Hon somnar ca 19.30 och med själva läggningen är det än så länge problemfritt, men sen vaknar hon, ungefär varannan timme, är ledsen och behöver sövas om.
Jag ammar inte längre på dagarna men tyvärr är det fortfarande mycket ätande på nätterna, första amningen är redan kl 0.30, och då äter hon verkligen, jag hör att hon är hungrig! Hon läggs tillbaka i sin säng och somnar oftast om, efter det är det väldigt hackigt, hon vaknar nästan varannan timme, skriker och är ledsen, jag försöker att trösta henne medans hon är kvar i sin säng, men det går nästan aldrig, jag tar upp henne och vaggar, går ibland att hon lugnar sig men försöker jag lägga ner henne vaknar hon och jag får börja om...
Om jag ger henne bröstet med en gång, så brukar hon somna om, men jag känner att det är dags att avsluta det kapitlet,, hon tar ju heller inte napp så jag får agera napp känns det som.
HJÄLP!! Jag är så trött, med ett storasyskon som tack o lov sover jätte-bra här hemma är det mycket som ska stås i, så jag känner att det måste vända nu!! Hur vanliga är våra problem och vad kan vi göra..?
Dagsvilan, brukar hon oftast sova i vagnen, eller sin säng och de brukar funka.
Är ju van vid syskonet som alltid sovit mycket bra, så nu vet vi inte hur vi ska bära oss åt, har testat sova utan gråt och tass metoden, är inte intresserad av några skrik-metoder för de verkar hemska.
Tacksam för alla synpunkter!
Sarahs mamma.