• Anonym (ingen aning)

kan man använda glidmedel till angelsound

Alltså jag har köpt en begagnad angelsound och det följer inte med någon gel, tänkte att det kanske fungerar bra med glidmedel.... någon som har provat det? Vad kan man annars använda om man inte orkar vänta på att få hem gel om man skulle beställa det...

• Svar på tråden kan man använda glidmedel till angelsound
  • MrsMommy

Testa! Det enda som behövs är ju något "fuktigt" som gör att de elektriska impulserna förs över, eller? Antingen hör man något eller inget.

• Amazina
    Anonym (ingen aning) skrev 2011-03-08 09:09:36 följande:

Alltså jag har köpt en begagnad angelsound och det följer inte med någon gel, tänkte att det kanske fungerar bra med glidmedel.... någon som har provat det? Vad kan man annars använda om man inte orkar vänta på att få hem gel om man skulle beställa det...

Absolut! Det viktiga är att du tar bort den lilla lilla luftspalten som finns mellan ultraljudsproben och huden!
  • Anonym (ingen aning)
    Amazina skrev 2011-03-08 09:32:27 följande:
    Absolut! Det viktiga är att du tar bort den lilla lilla luftspalten som finns mellan ultraljudsproben och huden!
    Vad bra då ska jag prova det, måste bara vänta till posten kommer. Sen är det så tidigt för mig än så tvivlar starkt på att jag hittar nått hjärtljud nu men om någon vecka så... men vill ändå testa idag bara för kul.
Svar på tråden kan man använda glidmedel till angelsound