• moimama

    Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

    Jag har bestämt mig!


    Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

    Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

    Hjärta

  • Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • moimama
    Tainted skrev 2011-03-08 09:52:16 följande:
    åh, jag har en väninna som också bestämt sig för det :)
    lycka till med allt :)
    Tusen tack!!
  • mlinz

    Om jag inte hittat mr. Right innan jag fyller 25 :) nu har jag dock en pojkvän sedan ett halvår tillbaka, får se hur det går :)

  • moimama
    mlinz skrev 2011-03-08 10:03:11 följande:
    Om jag inte hittat mr. Right innan jag fyller 25 :) nu har jag dock en pojkvän sedan ett halvår tillbaka, får se hur det går :)
    Då önskar jag dig lycka till med honom! :)
    Själv blir jag 28 i år så nu vill jag inte vänta längre...
  • Mia therese

    ni e ju bara barnen ;) själv hade jag satt 35år som en gräns men på senare tid har det känns som den blir nedflyttad ett par år...är 29 nu och börjar tittat på olika kliniker jag med....men väntar nog ändå en 2 år till

  • moimama

    Det där måste man nog känna själv, när det är dags eller inte.
    Jag resonerar som så att visst hade det varit toppen om jag imorgon hittat mannen i mitt liv, vi ville samma sak och om vi om sisådär två år skaffar barn. MEN om jag inte träffar honom med stort H imorgon, om det dröjer... ja då blir det lite sent tycker jag. Först vill jag lära känna mannen i fråga ORDENTLIGT, sedan ska man ha bott ihop ett tag och sett att det fungerar och sedan kan man fundera på att starta bebisverkstad. När man väl blir gravid är det nio månaders väntan till...
    Så med tur, om jag träffar Mister Right imorgon, och han vill som jag, då kan vi börja bebisverkstad när jag är 30 ungefär... första barnet vid 31 - OM jag träffar Mister Right imorgon...!!!!

    Det blir insemination med andra ord.

  • AnnaKatarina

    Här är en till i samma situation. Jag har också bestämt mig nu. Fyller 27 år i år. Resonerar som så att träffar jag Mr Right om några år så får han acceptera min situation och dela livet med mig och mitt barn. I annat fall är jag inte intresserad. Tycker inte att det här med kärnfamilj är så viktig.

    Jag håller på med fertilitetsundersökningen just nu. Hoppas kunna besöka storkkliniken i april eller maj.

  • moimama
    AnnaKatarina skrev 2011-03-08 19:02:13 följande:
    Här är en till i samma situation. Jag har också bestämt mig nu. Fyller 27 år i år. Resonerar som så att träffar jag Mr Right om några år så får han acceptera min situation och dela livet med mig och mitt barn. I annat fall är jag inte intresserad. Tycker inte att det här med kärnfamilj är så viktig.

    Jag håller på med fertilitetsundersökningen just nu. Hoppas kunna besöka storkkliniken i april eller maj.
    Vad rolig! Då kan vi följas åt.
    Får jag fråga vad du menar med fertilitetsundersöknign, måste du göra extra undersökningar?
    Ultraljud då menar du eller menar du något annat..?
    Har du haft ditt jounalsamtal än?
  • AnnaKatarina
    moimama skrev 2011-03-08 20:07:23 följande:
    Vad rolig! Då kan vi följas åt.
    Får jag fråga vad du menar med fertilitetsundersöknign, måste du göra extra undersökningar?
    Ultraljud då menar du eller menar du något annat..?
    Har du haft ditt jounalsamtal än?

    Tror det hette så i informationsmaterialet som jag fick från storkkliniken, dvs ultraljud och hormonprover. Jag misstänker att mina hormoner inte riktigt ligger på normala nivåer så det kändes ganska bra att testa det innan man sätter igång. Jag ska ringa och boka tid för journalsamtalet så snart jag fått klartecken på hormonproverna.


    Spännande att du snart har det journalsamtal. Är jättenyfiken på hur det går till. Bor du nära Köpenhamn eller tar du det på telefon? Jag bor i Sthlm så för mig blir det via telefon. Funderar lite kring hur jobbigt det kommer bli med danskan men hoppas på att de talar tydlig skandinaviska eller att man får en svensk sjuksköterska. När planerar du att åka första gången?

  • moimama
    AnnaKatarina skrev 2011-03-08 21:20:14 följande:

    Tror det hette så i informationsmaterialet som jag fick från storkkliniken, dvs ultraljud och hormonprover. Jag misstänker att mina hormoner inte riktigt ligger på normala nivåer så det kändes ganska bra att testa det innan man sätter igång. Jag ska ringa och boka tid för journalsamtalet så snart jag fått klartecken på hormonproverna.


    Spännande att du snart har det journalsamtal. Är jättenyfiken på hur det går till. Bor du nära Köpenhamn eller tar du det på telefon? Jag bor i Sthlm så för mig blir det via telefon. Funderar lite kring hur jobbigt det kommer bli med danskan men hoppas på att de talar tydlig skandinaviska eller att man får en svensk sjuksköterska. När planerar du att åka första gången?


    Jag hade inga problem att förstå vad de sa när jag ringde för att boka in mitt journalsamtal och det var ändå en hel del frågor. Tror de är ganska vana faktiskt.

    Jag bor i Göteborg så mitt samtal blir också över telefonen, första försöket blir förhoppningsvis redan i slutet av mars.

    Hur ser din tidsplan ut?
    Ska du sätta igång så snart du fått klartecken du också?

    Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!
    Kul att ha någon att bolla och prata med :)
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!