• Anonym

Kelloggs Special K Red Berries, onyttigt?

Lever just nu på kelloggs special K red berries, dom själva påstår ju att midjemåttet ska minska men jag har sett att de innehåller mycket socker =/ Äter det till både frukost och ofta även middag..tränar men är ändå överviktig...bara ätit dessa i några dagar men funderar starkt på att slänga dem i sopptunnan om det finns risk att jag går upp i vikt av dem...så vad tror ni?

• Svar på tråden Kelloggs Special K Red Berries, onyttigt?
  • Nemiia

Ja det finns ju nyttigare saker att äta än special K, som sagt det innehåller mycket socker. Så att äta det två ggr per dag om man vill gå ner i vikt är nog inte rätt metod. Någon gång ibland är väl helt okej som allt annat. Men satsa på att köpa en helt naturell musli istället och ha på lite kanel och kanske lite rivet äpple någon gång.

• N1an

Vad äter du de andra måltiderna? Vad tränar du?

• Anonym

Till lunch varierar de, men oftast en vanlig klassisk husmanskost eftersom jag äter på lunchresturang då..ibland sallad..

Tränar styrketräning och spinning, och de dagar jag inte går på pass försöker jag springa 30 minuter på deras crosstrainer..men har bara hållt på 2 veckor..

Okej får väl dumpa dem då, men musli är absolut inte gott och behöver något som är gott som jag kan längta till för annars hoppar jag så gärna över måltider eller äter något jätteonyttigt istället =/

• GrodanHopp

Men om du köper naturell musli så kan du ju "hotta" upp den med nötter, frön, lite frukt, kanel som e super gott till, fiberhusk tex sväller i magen o är väldigt mättande. Lycka till!!

• Anonym

okej får försöka mig på de då, brukar oftast kännas som de blir så dyrt med nötterna och allt..men får väl sluta vara så snål ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 10:38:08 följande:
    okej får försöka mig på de då, brukar oftast kännas som de blir så dyrt med nötterna och allt..men får väl sluta vara så snål ;)
    Ja, det blir lite dyrare än om du köper färdig musli men det är värt det.
Svar på tråden Kelloggs Special K Red Berries, onyttigt?