• DizNick

Ni som fått Citodon...

Fick Citodon utskivet idag pga svår foglossning och inflammation i ischias. Dvs hög smärta.

Hur har ni reagerat när ni tog tabletterna?

Jag får ta 1-2 tabletter 2 ggr/dag. Dosen är 500mg. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 10:44
    Är i v 31

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 11:10

Tog först 1 tablett, väntade 1 timme. Ingen effekt. Tog en till, väntade 2 timmar. Ingen effekt:(

Blir så less! Men jag ska kämpa på och ta dem denna veckan och se om kroppen kanske "vänjer" sig vid dem. Annar blir det nog ett nytt besök till läkaren.

Blev inte ens vimsig eller trött.

• Svar på tråden Ni som fått Citodon...
  • 3 barns mamma

Hej. Jag har också fått det utskrivet pga besvär som dig. Jag kan inte ta dom när jag har sonen hemma (är ensamstående) jag får ringa över någon när jag behvöver ta dom för jag blir helt yr av dom. Blir som att jag har suttit och druckigt hur många öl som helst. Alla reagerar ju olika på dom men jag reagerar starkt på dom.

Mitt råd är att börja med en tablett och se om det hjälper och om du har barn hemma så ta ingen tablett när du är ensam förän du vet hur just du reagerar just för att alla reagerar olika på dom. Gå in och läs lite på fass så får du se hur man kan bli.

Och grattis till bebis :)

Lucas 090815 Mammas pojke
  • DizNick
    3 barns mamma skrev 2011-03-08 10:55:38 följande:
    Hej. Jag har också fått det utskrivet pga besvär som dig. Jag kan inte ta dom när jag har sonen hemma (är ensamstående) jag får ringa över någon när jag behvöver ta dom för jag blir helt yr av dom. Blir som att jag har suttit och druckigt hur många öl som helst. Alla reagerar ju olika på dom men jag reagerar starkt på dom.

Mitt råd är att börja med en tablett och se om det hjälper och om du har barn hemma så ta ingen tablett när du är ensam förän du vet hur just du reagerar just för att alla reagerar olika på dom. Gå in och läs lite på fass så får du se hur man kan bli.

Och grattis till bebis :)
    Jag har ätit lergigan Comp innan och reagerade kraftigt på den den första veckan.

Sonen är på dagis på dagarna, så det behöver jag inte bekymra mig om. Tror ändå att jag väntar med att ta tablett tills i kväll, när sambon är hemma! 
  • 201201232

Jag blev lite lätt snurrig, men absolut inte någon fara. Jag kanske inte skulle sätta mig och köra bil, men inga problem att fungera med att ta hand om barn.

• Tjatte

Har fått dem både som icke-gravid och gravid. Blir lite lätt lullig av dem, lite avdomnad liksom, trött med tunga armar och ben.

Smileymissbrukare
  • DizNick
    Tjatte skrev 2011-03-08 11:20:59 följande:
    Har fått dem både som icke-gravid och gravid. Blir lite lätt lullig av dem, lite avdomnad liksom, trött med tunga armar och ben.
    Ok, ja då låter det so det är en bra tablett till natten iaf! Ska testa i kväll så får vi se!
  • Trinity78

Jag får ta 1-2 tabletter max 3 ggr/dag. Hittills har det gått jättebra utan några biverkningar förutom lite "fyllekänsla". Sen en vecka dock (jag är i v 39 nu) så har jag mått jätteilla och blivit väldigt förstoppad av dem, men det beror nog på att bebisen trycker så på magsäcken.

Reproductively challenged
  • Arbetsmyran

Hej!

Fick utskrivet Citiodon i lördags (mot värk vid lungsäcksinflammation)1 tabl 3 ggr/dygn..är i v 28 ....Kan man alltså kanske få ta 2?? jag tycker inte att en tablett hjälper alls.

• pluppfamiljen

Jag blev trött och sov väldigt gott ZZzzzZZ lite små yr och behagligt avslappnad.

Blivande 6 barns mamma
  • träsktroll

jag har också fått citodon för min foglossning men jag blir hemskt illamående av dem. Tog 2st en gång innan jag skulle sova men då kände jag mig full och illamående så då kunde jag ändå inte sova.
    Tar ibland en tablett med lite filmjölk o då blir det lite bättre.

• fivestepsback

Jag har ätit 2x3 citodon om dagen i två månader snart, och ska antagligen knapra det ända fram till BF som är 12 juni.

Känner av biverkningarna i flera timmar efter jag har tagit tabletterna, blir sömnig, yr, ibland illamående. Undviker att köra bil överhuvudtaget så gott det går. Tabletterna hjälper inte helt men dom tar bort "smärttopparna".

Svar på tråden Ni som fått Citodon...