Områden i Malmö
Hej
Vi funderar ev på att flytta ner till Malmö. Vilka områden är "bra" områden att bo när man har barn?
Kram
Hej
Vi funderar ev på att flytta ner till Malmö. Vilka områden är "bra" områden att bo när man har barn?
Kram
Västra Malmö: Limhamn, Djupadal, Bellevue, Fridhem, Rosenvång, Slottstaden, Solbacken, Västra Hamnen, Mellanheden, Gamla väster.
Men också tex Husie och en del andra villaområden.
Många mäklare anger inte rätt område så man ska alltid fråga vilket rekotorsområde det är, det kan skilja en miljon på villor på olika sidor gatan för att det är olika skolor. Malmö är väldigt segregerat och i de bra delarna är det väldigt få sociala problem och, hur ska jag uttrycka det utan att det blir fel..., alla talar god svenska.
Lugnet är bra och trevligt!
Tack snälla för era svar =)
Bor ni i Malmö?
Jag bor i Slottstaden och tycker att här är bra för barn. Skolorna är bra och närhet till strand och parker. Lite mycket trafik men så är det ju om man inte vill bo för långt från centrum. Lugnet tycker jag inte om p.g.a. skolområdet det tillhör. Som den första skrev så är Malmö som olika världar beroende på vart i stan man bor.
Jag bor i Malmö och jag älskar det :)
Jag bodde på lugnet innan :)
Glömde svara vart jag tycker är bra, trivsamt: Slottstaden, Fridhemstorget, runt Drottningstorget, Gamla västern.
Södra kanalen som är mellan Caroli och Hansa Kompaniet, där bodde jag i 4 år och trivdes jättebra.
Limhamn och Bunkeflo tycker jag är för långt bort för att jag skulle trivas, sen söker de alltid personal till förskolorna där så där verkar inte vara så lätt att få bra personal iom att få orkar ta sig så långt bort.