• Anonym (onti)

Ont i underlivet av könshåret, fler?

När jag har lite för långt könshår så får jag så ont på dagarna av att håret skaver att jag inte kan tänka på annat dagtid. Om jag rakar allt hår så får jag istället ont när håret växer ut och tom herpesinfektioner.

Fler som har ont som attan av sitt könshår? Kan man göra något åt det? För det gör på riktigt ONT!

• Svar på tråden Ont i underlivet av könshåret, fler?
  • Anonym (aj)

klipp det kort med sax?

• Anonym (onti)
    Anonym (aj) skrev 2011-03-08 14:00:53 följande:
    klipp det kort med sax?
    jo, det är ju bara jobbigt att få det exakt rätt, inte för långt, inte för kort. Är det verkligen en hel vetenskap för alla kvinnor och gör det ont på alla?
  • Anonym (ansa)

Ansa med sax tycker jag med.

Jag brukar annars använda hårbortagningskräm till bikinilinjen. Sedan har jag på vanlig deodorant (med alkohol, ingen hudvänlig från apoteket. En vanlig deo från konsum är bäst) under ett par dagar där jag tagit bort håret. Då blir det inga röda prickar när håret växer ut igen.

• Anonym (inte jag)

klurigt. jag har inga problem med det iaf. möjligen att det kan klia när dte växer ut igen, men så är det väl för dom flesta.

men som sagt, klippa med sax verkar vara den lösningen som passar bäst på ditt bekymmer.

• Anonym (Nej...)

Nej, det har jag ingen erfarenhet av, att håret skaver? Mitt hår tar sig inte in i underlivet utan stannar snällt utanför.
    Har du väldigt känsligt underliv i övrigt? Lättirriterad på ngt vis? Hör med gyn, annars är det väl bara att klippa, fattar att det är jobbigt...

• Anonym (onti)
    Anonym (Nej...) skrev 2011-03-08 14:09:59 följande:
    Nej, det har jag ingen erfarenhet av, att håret skaver? Mitt hår tar sig inte in i underlivet utan stannar snällt utanför.
    Har du väldigt känsligt underliv i övrigt? Lättirriterad på ngt vis? Hör med gyn, annars är det väl bara att klippa, fattar att det är jobbigt...
    Ja. det är som att det är för långt och hårt hårtstråna så ligger de mot trosan och när det viker sig mot tyget så blir det en hemsk skavning hela tiden, inte lättirriterat annars men jag blir irriterad av att ha så opnt varje dag att jag knappt vill gå. Nu med klippningen blir det ju liiite bättre. Men jag är ju inte smärtfri!
  • Anonym (onti)
    Anonym (ansa) skrev 2011-03-08 14:03:44 följande:

Jag brukar annars använda hårbortagningskräm till bikinilinjen. Sedan har jag på vanlig deodorant (med alkohol, ingen hudvänlig från apoteket. En vanlig deo från konsum är bäst) under ett par dagar där jag tagit bort håret. Då blir det inga röda prickar när håret växer ut igen.
    Jag kan inte använda kemikalier alls i underlivet och problemet är inte prickar utan blåsor. Om och när jag använt hårborttagningskräm så harjag fått herpesutbrott som är ett helvete.
  • Anonym

Jag har en skäggtrimmer som jag ansar med. Gillar inte att ha det slätrakat just för att det gör så ont när det växer ut igen. Sax tycker jag är så läskigt där nere, men trimmern funkar bra för mig.

• Anonym (onti)
    Anonym (ansa) skrev 2011-03-08 14:03:44 följande:

Jag kan inte använda kemikalier alls i underlivet och problemet är inte prickar utan blåsor. Om och när jag använt hårborttagningskräm så harjag fått herpesutbrott som är ett helvete.
Svar på tråden Ont i underlivet av könshåret, fler?