• Anonym

Har börjat få gråa hår är bara 22år :( går det att stoppa?

Vad är det som händer, trodde man fick grått hår vid 30års åldern tidigast.. Hittade mina första gråa hår för en månad sen ungefär, jag sökte runt på internet, trodde jag hade blivit sjuk, eller att något var fel..
    En nära släkting dog i slutet av förra året, jag gick då in i en djup deppresion. Läste nånstans att man kunde bli gråhårig av sorg, någon som vet om det stämmer?
    Det är nya hårstrån som växer ut som är grå-vita, det som växer ut med det långa håret är min vanliga bruna hårfärg. Har ryckt bort ett 20-tal gråa hårstrån, vet inte vad jag ska göra med dom, vill inte ha grått hår =(
    Finns det något man kan göra åt det här?

• Svar på tråden Har börjat få gråa hår är bara 22år :( går det att stoppa?
  • Lady without tattoo

Färga håret

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym

Nej, tyvärr. Färgning är det enda som gäller.

• Anonym

Ska jag färga istället för att rycka bort dom? Dom gråa håren är inte samma kvalitet som mitt övriga hår, dom är mer grova och vågiga, medans mitt övriga hår är tunt och rakt.

• Lady without tattoo

Rycker du bort ett kommer flera gråa tbx

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym

Känner igen det där..jag fick också vid 22-23 år åldern..har dock inte fått så mycket utan några enstaka..blir 28 år i höst. Känns inget vidare men det är bara att acceptera haha..stress påverkar mycket,tyvärr.. Om du inte får så många så kan du rycka bort de annars färga/tona håret som de andra skrev..

• Lillisen25

Ville bara peppa dig lite då jag blev hysterisk över mina första vid 21-22,
    Inte förrän nu vid 28 har de börjat blivit fler, och nu när man blivit mamma tar man sånt lite mer med ro :)

Ända till nu har det bara varit samma antal typ... så inte säkert att det kommer mer.
    Men en skräna s'ger att man inte ska dra dem så de förökar sig, så klipp de kort :)

• kokostopp

Men äsch, det är väl ingenting.
    Jag har haft gråa hår sedan jag var 7.
    Det är väl bara att färga håret om du inte tycker om det.
    Känner mycket mer för de killar som synligt börjat få väldigt högt hårfäste och tunnhåriga vid 22.... 

• Mrs Moneybags

Jag fick mina första när jag var 19 år, nu är jag 40 och har väl 30-40% vitt hår.
    De första 10 åren brukade jag rycka bort dem då och då om de var för synliga.
    Det är inget konstigt, en del blir gråhåriga tidigare än andra. 

• amalie79

Jag var 24 men tyckte inte det var så farligt eftersom jag var förberedd på det- båda mina föräldrar började bli gråhåriga tidigt.

Jag färgar iof håret, men det är mest för att jag inte gillar min egentliga hårfärg- sådär typiskt svenskt "råttfärgat". :) Om jag kunde spara de grå håren och bara färga resten mörkbrunt så skulle jag göra det! : )

• singer

Blondera  eller slinga ditt hår-så blir de vita hårstråna inte så synliga som i ett mörkt hår.

• Anonym

stressa mindre :) (Y) (om du nu gör de)
    annars fåru försöka va glad å pigg =D annars får du nog färga dig.. rök inte :P

• elnaz

Jag fick mitt första när jag var 16, sen stannade det upp , men efter min pappa dog så har det ploppat upp några till som jag klipper bort, men börjar kännas ganska jobbigt så nu blir det väl att färga, bara man hittar en färg som täcker bra :)

Svar på tråden Har börjat få gråa hår är bara 22år :( går det att stoppa?