Hur får man bort liggdelen på emmaljungan??
snart dags att byta till ligdel! Provade idag, men jag får inte bort liggdelen, har en edge duo kombi 05... hjälp!
snart dags att byta till ligdel! Provade idag, men jag får inte bort liggdelen, har en edge duo kombi 05... hjälp!
har inte haft just den men drar man inte den bakåt och sedan lyfter? alltså om du står lutad över handtaget så drar du hela liggdelen till dig och lyfter rakt upp. så gjorde man med min crossway
Om jag inte minns helt fel så sitter spärren under kanten på övre delen av liggedelen, lite framför sufletten, som tre små platsgrejer som sticker ner som passar fingrarna, man ska klicka dem uppåt om jag inte minns fel.
Det beror på hurdant fäste den har.
Är det easy fix fäste, plasthandtag uppe vid sufletten ovanför metallbågen, är det bara att trycka in dem för allt vad du orkar och lyfta rakt upp.
Är det ett äldre fäste så lyfter du de röda spärrarna, drar antingen de svarta låshakarna eller hela liggdelen mot dig (du står vid handtaget) och sedan lyfter du upp den. Tadaa
TACK!
Jag var nere och pillade på den röda "PRESS" grejjen där den klickas i i chassin. Det var därför det inte funkade!