• Maddsutt

Hur blir jag av med sötsuget?? Jag måste gå ner i vikt!

Hur blir jag av med mitt sötsug?? Det inkluderar även bröd! 

Jag har haft en tuff höst och har gått upp MYCKET i vikt. Nu försöker jag träna 5 dagar i veckan. Jag startade året med fyra dagar i veckan och har nu ökat till fem dagar.

Hur ska jag gå ner i vikt??? Jag får inte på mig NÅGRA byxor längre hemma, vilket får mig att må dåligt!

Snälla, hjälp mig och stötta mig. Vill du kämpa ihop??? Mitt mål är juni, då ska jag ha gått ner i vikt så jag får på mig mina gamla kläder, men då MÅSTE jag sluta äta godis och bröd och allt det där andra onyttiga!

• Svar på tråden Hur blir jag av med sötsuget?? Jag måste gå ner i vikt!
  • PernillaWaxin

Hej!
    Jag har haft svårt att å bort sötsuget men jag drack vatten varje gång jag var sötsugen, ett stort glas. Till slut försvann det men det tog kanske 1 vecka.

Tänk att inte träna alltför mycket, kroppen behöver också vila :)

Jag tror att du kommer att klara dig fint bara du inte ger upp :D heja heja

Skulle gärna kämpa ihop med dig men jag bröt ett eller flera revben igår och får bli liggandes i 1 vecka minst men jag kanske kommer inte lite senare och kämpar med dig om det är ok.

• neeext

Jag går alltid upp under vinterhalvåret. Men nu har jag börjat med Nutrilett dietkur, kör på den i 2 veckor. Sötsuget försvinner och man rensar kroppen. Suveränt tycker jag. Men du kan alltid pröva med att byta ut en måltid om dagen.

• Anela B

Ett annat sätt att få bort sötsuget är genom att tag kosttillskottet kromtabletter. Jag tog det vid ett tillfälle innan, vet inte om det var psykiskt men jag tyckte att jag blev mindre sötsugen.
    Lycka till!

• Mandel

Jag började med LCHF och tapapde sötsuget och brödsuget på någon dag bara!

Har inte rotat omkring i skåp och lådor på jakt efter godis,kex, kakor, smörgåsar eller något sedan jag började med detta. Har massor av godis och kex hemma och det stör mig inte ett dugg.
    Och anledningen är att jag är mätt hela tiden utan socker/kolhydrater och stärkelse och slipper dessa blodsockerfall som dessa ger och då slipper jag sötsuget.
    Hur enkelt som helst!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Maddsutt
    PernillaWaxin skrev 2011-03-08 15:36:44 följande:
    Hej!
    Jag har haft svårt att å bort sötsuget men jag drack vatten varje gång jag var sötsugen, ett stort glas. Till slut försvann det men det tog kanske 1 vecka.

Tänk att inte träna alltför mycket, kroppen behöver också vila :)

Jag tror att du kommer att klara dig fint bara du inte ger upp :D heja heja

Skulle gärna kämpa ihop med dig men jag bröt ett eller flera revben igår och får bli liggandes i 1 vecka minst men jag kanske kommer inte lite senare och kämpar med dig om det är ok.
    Absolut!!!! Kom och kämpa med mig, vad kul!!! Synd dock att du brutit revbenen, hoppas du inte har allt för ont och att det läkare snabbt och bra =)

Jag vill inte byta ut någon måltid mot någon dietsoppa typ, jag tror inte på det. Jag vill kunna äta mat, men ändå gå ner i vikt.

Ja jag tror på LCHF-metoden, delvis. så jag försöker att inte äta så mycket potatis, ris, pasta och så. Äter mycket sallad. Jag ska kämpa på mer!

14 veckor till juni, nu kör vi!! 
  • PernillaWaxin
    Maddsutt skrev 2011-03-08 15:58:25 följande:
    Absolut!!!! Kom och kämpa med mig, vad kul!!! Synd dock att du brutit revbenen, hoppas du inte har allt för ont och att det läkare snabbt och bra =)

Jag vill inte byta ut någon måltid mot någon dietsoppa typ, jag tror inte på det. Jag vill kunna äta mat, men ändå gå ner i vikt.

Ja jag tror på LCHF-metoden, delvis. så jag försöker att inte äta så mycket potatis, ris, pasta och så. Äter mycket sallad. Jag ska kämpa på mer!

Tack! Jag ska försöka läka ihop så fort som möjligt och kasta mig in här. Får jag fråga hur mycket du vill gå ner m.m.
  • salsajenny

jag har extremt mycket övervikt, och har varit en sanslös godisgris under flera år nu, men väntar på en gbp-operation. men jag orkade inte vänta tills jag fick tiden till open, utan körde igång efter nyår och har på egen hand gått ner 17 kg nu, på två månader.

jag har inte haft nåt sötsug alls. och det är rena rama magin!

Det är för att jag skippat kolhydraterna! naturdiet-shakes blandat med LCHF-mat och mager, kolhydratfattig proteinrik mat. =)

Jag går och väger mig varje vecka hos en sköterska på min vårdcentral, så jag har nån som håller koll på mig och som kan detta med kost och hälsa litegrann. =) kostar gratis dessutom. =)

• Maddsutt
    salsajenny skrev 2011-03-08 16:21:24 följande:
    jag har extremt mycket övervikt, och har varit en sanslös godisgris under flera år nu, men väntar på en gbp-operation. men jag orkade inte vänta tills jag fick tiden till open, utan körde igång efter nyår och har på egen hand gått ner 17 kg nu, på två månader.

jag har inte haft nåt sötsug alls. och det är rena rama magin!

Det är för att jag skippat kolhydraterna! naturdiet-shakes blandat med LCHF-mat och mager, kolhydratfattig proteinrik mat. =)

Jag går och väger mig varje vecka hos en sköterska på min vårdcentral, så jag har nån som håller koll på mig och som kan detta med kost och hälsa litegrann. =) kostar gratis dessutom. =)
    Grattis till att du klarat att gå ner så mycket själv!!!! Härligt Glad
    Maddsutt skrev 2011-03-08 15:58:25 följande:

Det ser jag fram emot. Mejla mig när det är dags!
    Jag kommer gå efter mina kläder, men ca 10-12 kg. Tror du det är möjligt på 14 veckor??

Hur mycket vill du gå ner i vikt?? Hur kommer du lägga upp det?? Jag kommer köra fem till sex pass i veckan, blandat med gym, gympa och spinning. Snart kan man ju jogga ute med =)  Och självklart kommer jag promenera en del med..

Sen måste jag bli bättre med maten. Jag äter inte onyttigt nu, förutom godiset =)  Tror du man kan ha en dag i veckan som man kan äta onyttigt, eller ska man plcoka bort det helt?? Förutom då man blir bortbjuden. Jag tycker det känns otrevligt och säga nej när man är hos någon som typ fyller år och tacka nej till tårta om det är det enda som det bjuds på. vad tycker du??

Svar på tråden Hur blir jag av med sötsuget?? Jag måste gå ner i vikt!