salsajenny skrev 2011-03-08 16:21:24 följande:
jag har extremt mycket övervikt, och har varit en sanslös godisgris under flera år nu, men väntar på en gbp-operation. men jag orkade inte vänta tills jag fick tiden till open, utan körde igång efter nyår och har på egen hand gått ner 17 kg nu, på två månader.
jag har inte haft nåt sötsug alls. och det är rena rama magin!
Det är för att jag skippat kolhydraterna! naturdiet-shakes blandat med LCHF-mat och mager, kolhydratfattig proteinrik mat. =)
Jag går och väger mig varje vecka hos en sköterska på min vårdcentral, så jag har nån som håller koll på mig och som kan detta med kost och hälsa litegrann. =) kostar gratis dessutom. =)
Grattis till att du klarat att gå ner så mycket själv!!!! Härligt

Maddsutt skrev 2011-03-08 15:58:25 följande:
Absolut!!!! Kom och kämpa med mig, vad kul!!! Synd dock att du brutit revbenen, hoppas du inte har allt för ont och att det läkare snabbt och bra =)
Jag vill inte byta ut någon måltid mot någon dietsoppa typ, jag tror inte på det. Jag vill kunna äta mat, men ändå gå ner i vikt.
Ja jag tror på LCHF-metoden, delvis. så jag försöker att inte äta så mycket potatis, ris, pasta och så. Äter mycket sallad. Jag ska kämpa på mer!
14 veckor till juni, nu kör vi!!
Det ser jag fram emot. Mejla mig när det är dags!
Jag kommer gå efter mina kläder, men ca 10-12 kg. Tror du det är möjligt på 14 veckor??
Hur mycket vill du gå ner i vikt?? Hur kommer du lägga upp det?? Jag kommer köra fem till sex pass i veckan, blandat med gym, gympa och spinning. Snart kan man ju jogga ute med =) Och självklart kommer jag promenera en del med..
Sen måste jag bli bättre med maten. Jag äter inte onyttigt nu, förutom godiset =) Tror du man kan ha en dag i veckan som man kan äta onyttigt, eller ska man plcoka bort det helt?? Förutom då man blir bortbjuden. Jag tycker det känns otrevligt och säga nej när man är hos någon som typ fyller år och tacka nej till tårta om det är det enda som det bjuds på. vad tycker du??