Klamydia? Omöjligt!
När jag var runt 18 år så upptäckte jag att jag hade flatlöss. Jag visste inget om könssjukdomar, men att något kröp runt i håret mellan benen det såg jag ju.
Pratade med min sambo, han visste vad detta var och han hade det också. Han visste dessutom hur man fick bort det. Jag la all skuld på mej själv, säkert hade jag fått det genom att sitta på toan på krogen. Det gjorde jag ju varje helg och ingen av oss hade ju varit otrogen. Mycket kunde han göra mot mej, men just otrohet det visste jag var det absolut värsta brott en människa kunde begå, enligt honom. Vi pratade om det ibland och jag visste ju 100% vad han ansåg och att han aldrig skulle göra något sådant. Han hade dessutom blivit utsatt för det själv, så det gjorde ännu mer att han bestämde sej för att aldrig göra så mot någon annan.
Så småningom så fick jag mer kunskap, det smittade inte via toan. Men hur hade vi fått det då då? Han anklagade mej för otrohet, men jag visste ju att jag inget gjort och jag visste ju att han inget gjort.
Sex år senare så separerare vi efter en väldigt turbulent vår. Jag anade att det var en annan kvinna på gång och jag hade rätt. Han flyttade från mej till henne direkt. Jag visste ju också att han hade träffat henne mkt under sommaren, men jag var aldrig svartsjuk för min man var ju inte otrogen.
När jag fick bekräftat vem hon var så gick jag till mvc och gjorde ett klamydia test, hon hade haft många partners och jag ville veta att jag inte blivit smittad av något. Jag var gravid i sjätte månaden dessutom
Testet var negativt.
Ja, så efter en tid isär så skulle vi då försöka igen, min son föddes och när han var någon månad eller två så fick jag så konstigt ont i magen bla. Jag gick till min bm som föreslog ett klamydiatest. När jag kom hem från det besöket så låg det ett brev i brevlådan adresserat till min man. Jag öppnade detta och där stod att den kvinna som han var med under vår separation hade testat positvit för klamydia och hade uppgivit honom som sexpartner. Jag ringde min bm och sa till henne: du visste ju, hon svarade att hon ju inget kunde säga pga sekretessen. Jag fick medicin, min man skulle gå till doktorn och bli undersökt, men vägrade. Det slutade med att jag ändå fick ett recept till honom också, utan undersökning.
Han ansåg att jag var den som hade smittat honom och älskarinnan, inte tvärtom. Jag visste ju att jag var ok precis efter han hade flyttat och att jag inte var det när han hade varit tillbaka hemma ett tag. Han ändrade aldrig den uppfattningen, att jag smittat honom och körde också med att det kunde ligga latent i kroppen, men jag hade ju testat.
Jag blev tvungen att testa min sons ögon också, det kändes väldigt skämmigt och hemskt. Han var frisk tack och lov.
Så här kan det alltså vara, jag vet ju nu att min man var otrogen redan där när jag fick flatlöss, såklart och att han sen fortsatte med detta men fick mej att tro att jag kunde lita på honom genom sina uttalanden
Så småningom spricker det och sanningne kommer fram. I mitt fall blev det så att jag märkte att han ljög om det mesta, men alltid med en liten bit sanning i varje lögn. Så kollade man bara lite på ytan så verkade allt sant, dök man djupare så kom en annan sanning fram
Att tro att man blivit smittad av ett instrument på en mottagning är barrockt. OM någon trodde att detta kunde ha hänt och på något sätt försöker utreda saken så hade det stått om det i varenda tidning