• Anonym (orolig)

finns det något flygbolag som kan ge flygbiljett mot kredit när man inte har kontanta pengar?

ja som rubriken lyder, min mamma är döende och jag behöver åka utomlands snabbt för att träffa henne en sista gång. jag är arbetslös och har akassa, och inga pengar sparade. jag behöver köpa flygbiljett men har ing Pengar, finns det något flygbolag som kan ge biljetten mot kredit, alltså som lån, att jag sedan betalar lite i taget?

• Svar på tråden finns det något flygbolag som kan ge flygbiljett mot kredit när man inte har kontanta pengar?
  • Anonym

Har jag svårt att tro. Kjell gav bra råd till dig i den andra tråden

• Lady without tattoo

Ring flygbolagen o fråga.Det har jag aldrig hört talas om....du får väl skaffa kreditkort..isf.Mina anhöriga har själva fåt betala sina flygresor både hem hit till Sverige o tbx till det land de tillfälligt bor i nu.

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym

Hej!

När jag googlar så hittar jag bla denna sida som erbjuder biljett på avbetalning. http://www.worldtravelteam.se/bokningsregler.php och där står det följande:

Delbetala resan:
    Hos oss kan du dela upp betalning av din resa, 3 - 6 månader räntefritt och betalningsfritt, eller avbetala på upp till 10år.
    Vi samarbetar med Wasa Kredit. 

Även www.travelpartner.se verkar erbjuda biljett på avbetalning samt www.ticket.se

Hoppas allt ordnar sig för dig.

Kram

• Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-03-08 21:37:52 följande:
    Hej!

När jag googlar så hittar jag bla denna sida som erbjuder biljett på avbetalning. www.worldtravelteam.se/bokningsregler.php och där står det följande:

Delbetala resan:
    Hos oss kan du dela upp betalning av din resa, 3 - 6 månader räntefritt och betalningsfritt, eller avbetala på upp till 10år.
    Vi samarbetar med Wasa Kredit. 

Även www.travelpartner.se verkar erbjuda biljett på avbetalning samt www.ticket.se

Hoppas allt ordnar sig för dig.

Kram

Hur mycket dyrare blir den biljetten i slutänden?
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Anonym

vi tog en resa på avbetalning en gång från en välkänd resebyrå... dock gör jag inte om det för det är mkt bättre att betala hela resan utan lån, men visst är det i nöd tex så varför inte.

kolla med resebolagen...

Svar på tråden finns det något flygbolag som kan ge flygbiljett mot kredit när man inte har kontanta pengar?