• Didaj

Hjälp med signering! Hjälp mig läsa? (En tavla..)

Här kommer det. Det är en tavla jag inte kan tyda signeringen på, kan ni hjälpa mig? ni kanske till och med kan ett och annat om tavlan eller konststilen.. Ja vad som helst..

• Svar på tråden Hjälp med signering! Hjälp mig läsa? (En tavla..)
  • Didaj

Någon som vet vart man kan få hjälp med det då ? =D (på internet)

• Kakmonster

Ser ut som det står Grunewald (m. tyskt y istället för u:et). Jag googlade lite men vet inte vem av dom det skulle kunna vara.

• Anova

Jag tycker att signaturen inte allt är olik den som Isaac Grünewald använde, men ser man på motivet känns det mindre Isaac G. (han var en av vår största modernister).
    Är det en plansch eller är det en målning?

• Didaj

Jag vet inte ^^! Jag tror det är ett tryck, men jag är väldigt osäker. Men det spelar egentligen ingen roll - hon på bilden) är vacker! ^^

• Anova

Hade det varit en målning kanske den kunde ha varit värd en del pengar.. det var så jag tänkte..

Jag håller med, den är fin.

• Didaj

Den är gammal baktill, fattar inte hur man öppnar den ^^! Haha, rädd att sabba något, men det skulle krävas om jagska se om den är äkta.

• Didaj

Ni kan se på bilden nedan att den inte är helt jämn... Det är svårt att bedöma om den är tryckt.

• Anova

Ta med den till en antikhandlare, de kan säkert avgöra vad det är för något (iaf. trycket eller målad)

• Bernhard

Det där är en reproduktion av en Isaac Grünewald-akvarell från 1930-talet. Jag är hans sonson och kan hans konst.

• Didaj
    Bernhard skrev 2011-03-12 17:28:49 följande:
    Det där är en reproduktion av en Isaac Grünewald-akvarell från 1930-talet. Jag är hans sonson och kan hans konst.
    JAHA! Där ser man! Han gör VÄLDIGT vackra saker isf! =)
Svar på tråden Hjälp med signering! Hjälp mig läsa? (En tavla..)