• Analoga

Tupplur mörkläggningsgardin istället för gardin?

Har köpt vita tupplur mörkläggningsgardiner från ikea som vi ska sätta upp i vårt sovrum. Funderar nu på att strunta i att sätta upp andra gardiner och bara ha dem.

Kommer det se tomt o fattigt ut mån tro?

• Svar på tråden Tupplur mörkläggningsgardin istället för gardin?
  • Empiiis

VI har. Det ser helt okej ut men varken jag eller min sambo bryr sig om inredning speciellt mycket. Vi har rullgardiner i vardagsrummet tillochmed Tungan ute

• La Lola

Det är ju en smaksak.

Jag skulle inte vilja vara utan gardiner.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Analoga
    Empiiis skrev 2011-03-09 07:41:37 följande:
    VI har. Det ser helt okej ut men varken jag eller min sambo bryr sig om inredning speciellt mycket. Vi har rullgardiner i vardagsrummet tillochmed Tungan ute
    Jag är inte heller någon inredningsnörd, men man vill ju ändå att det ska se bra ut...om inte annat för en själv

Ni har alltså bara rullgardinerna då om jag förstod dig rätt?
  • Analoga
    La Lola skrev 2011-03-09 07:44:04 följande:
    Det är ju en smaksak.

Jag skulle inte vilja vara utan gardiner.
    Egentligen vill inte jag det heller. Men tyvärr lämpar det sig inte för längder i det rummet, och alternativet vore att jag hade en kappa där...men då tänkte jag att jag lika gärna kunde ha rullgardinen som kappa...om jag inte hissar den ända upp varje morgon
  • La Lola
    Analoga skrev 2011-03-09 09:02:38 följande:
    Egentligen vill inte jag det heller. Men tyvärr lämpar det sig inte för längder i det rummet, och alternativet vore att jag hade en kappa där...men då tänkte jag att jag lika gärna kunde ha rullgardinen som kappa...om jag inte hissar den ända upp varje morgon
    Jag förstår tanken men jag skulle ha en kappa iaf.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bonanza

Om alternativet är en kappa så skulle jag välja rullgardinen anyday. Mycket mer stilrent och avslappnat än en kappa, som det väl inte finns någon snygg variant av?

Vi har den gardinen i barnens rum och i bebisens rum, som enda gardin. Såhär ser det ut i bebisens rum:

• Analoga
    Bonanza skrev 2011-03-09 09:26:54 följande:
    Om alternativet är en kappa så skulle jag välja rullgardinen anyday. Mycket mer stilrent och avslappnat än en kappa, som det väl inte finns någon snygg variant av?

Vi har den gardinen i barnens rum och i bebisens rum, som enda gardin. Såhär ser det ut i bebisens rum:

Jag gillar inte heller kappor..i så fall ska de vara raka..och då är det ju inte så stor skillnad mot en rullgardin  
    Det ser ju inte konstigt alls ut på bilden, ser ut som en rak kappa
Svar på tråden Tupplur mörkläggningsgardin istället för gardin?