Hur länge går era 1,5 åringar på dagis/dag?
Min dotter började dagis 18 jan, och eftersom jag då va arbetslös så gick hon bara kl 9-14 tis-tors och fick på så sätt en mjukstart.
Jag har nu fått jobb, i en annan kommun och jobbar heltid,
Eftersom jag är ensamstående så MÅSTE jag jobba heltid pga ekonomiska själ.
Började igår (mån) och har gråtit både idag och igår, när hon somnat pga ångest och separationsångest.
Hon går mellan 9 och 10 timmar per dag, och detta tycker jag är jättejobbigt.
Tycker det är alldeles för många timmar för henne...
Hennes pappa och jag har satt oss ner pusslat med schemat och kommit fram till ett schema där hon går ca 9 tim/dag, men detta kommer vi inte kunna ha för alltid eftersom pappan förlorar pengar på detta.
Vår dotter trivs jättebra på dagis och har massor av vänner där.
Så det är bara ångesten att JAG tycker hon går för långa dagar, som gör ont.
Vad tycker ni är rimliga timmar för ett barn på 1,5 år?!
Jag kommer självklart fortsätta söka arbete och hoppas få ett närmare, så restiden blir kortare och det resulterar i kortare dagar för vår dotter på dagis.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 19:40
Vi ändrar frågan och kör barn mellan 1-2 år
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 19:14
Jag har börjat landa lite nu och ser hur himla bra vår dotter trivs på dagis, så allt börjar kännas lite lättare nu =)
Dock har mina snälla kollegor fixat så att jag slutar tidigare, så JAG kan hämta vår dotter två dagar på dagis ist för en, i veckan (plus var tredje fredag)
Sen har hennes pappa fixat så han kan hämta henne de dagarna jag slutar kl 16, eller senare, så hon ska slippa gå så långa dagar.
Så nu går hon till max kl 16 varje dag, förutom varannan fre då hon går till 14:30 =)
Och även om det blir lite långa dagar så ser jag hellre att hon börjar tidigare å slutar tidigare än börjar senare å går senare.
Eftersom det är lugnt och mysigt på morgonen, så är det ju bättre, än att hon går till ca kl17, då dagen varit lång och fartfylld och alla andra barnen gått hem (inte alla men många), plus att hon slipper ihopslagningen med de andra avd. på eftermiddagen.
Nu nu går hon mellan 7-9 timmar, och det känns OK.
Sen de dagarna hennes pappa slutar tidigare så åker han å hämtar henne direkt.
Plus att hon ibland kommer va ledig med sin farmor eller mormor och ibland kommer de kunna lämna senare och hämta tidigare, så hennes dagar blir lite kortare.
Så nu kan jag njuta av att jag har ett heltidsarbete.
Plus att det är så härligt nu när det är ljusare längre på kvällarna, då kan man hitta på saker, tex va ute och gunga, ta en promenad mm mm, även om jag kommer hem ca 17 ibland =)
Livet är bra jävla underbart!
Även om jag självklart önskar mig ett arbete närmare, så jag kan få mer tid med vår dotter på vardagarna, men fram tills dess så kommer jag ta vara på varenda minut med henne (och det kommer jag självklart att göra även när jag får ett nytt arbete, närmare )
Som sagt, tusen tack för alla fina kommentarer!!!!!