• Milleman

Hur länge kunde ni använda stl 50-56 till era bebisar?

Hur länge kunde ni använda stl 50-56 till era bebisar innan ni gick över till 62?

Och hur länge kan man ha 62?

Jag förstår att det är väldigt olika men på ett ungefär...

• Svar på tråden Hur länge kunde ni använda stl 50-56 till era bebisar?
  • SarTo

Min bebis är 3 månader och har nyligen gått över till stl 62. Lite olika dock beroende på klädesmärket + att hon fortfarande har stl 56 i byxor.

• Kazeer

Mina barn hade storlek 44 i en (dryg) månad.
    Storlek 50 hade första barnet i två månader och andra barnet i drygt två månader.
    Storlek 56 hade de i 3-4 veckor.
    Andra barnet hade storlek 62 fram tills han var åtta månader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Smulan87

min son hade 56 upp i många plagg i 5 månaders ålder. 50 hade han i två månader.

• Sarisan

Min dotter kunde aldrig ha 50... 56 hade hon nog vara första tre veckorna kanske.. började med 62 också lite smått direkt när hon föddes..

• Snabeldrake

50, två veckor. 56, till han var 2 månader. 62 från två månader fram till 3 månader. Sen rullade det på med en storlek större varje månad fram till stl. 74.

• Milleman

Oj väldigt olika alltså. Jag håller nämligen på att sy kläder till vår kommande bebis och får höra hela tiden att jag inte ska göra kläder i stl 50 för dem växer ur det direkt...

• Gyllan

Min dotter hade strl 50 tills hon blev 3 månader. Då bytte vi till 56, som hon hade tills hon blev 6 månader. Strl 62 hade hon tills hon blev 8-9 månader.

Hon är idag 17 månader och har strl 80, även om en del annat, framför allt byxor går i strl 74 också

• Sannalouise87

50/56 hade min dotter i 3 månader, sen 62 i 2 månader...därefter 68 i 3 månader och nu är hon 9 månader och ligger på 70...

• sarsparis

Min son hade 50 ca 3 v, 56 i 4 v, han var alltså ungefär 7 veckor när han hade 62 och det kunde ha i ca 4 v.

Nåt plagg i 50 är väl bra att ha ifall att. det är ju inte kul om barnet har kläder de drunknar i.

• caroline88
    Milleman skrev 2011-03-08 21:05:00 följande:
    Oj väldigt olika alltså. Jag håller nämligen på att sy kläder till vår kommande bebis och får höra hela tiden att jag inte ska göra kläder i stl 50 för dem växer ur det direkt...
    känner igen det där... så var det för oss oxå, det resulterade i att vi fick gå och köpa flera 50/56 plagg för vi hade 3bodiesar hemma och 62 var JÄTTEstort... hon var 50lång och vägde 3470gr. tog det dröjde typ 3mån tills vi kunde ha 62
  • brünnhilde

Aldrig. Vi gick direkt på 62.

• Milleman
    sarsparis skrev 2011-03-08 21:13:57 följande:
    Min son hade 50 ca 3 v, 56 i 4 v, han var alltså ungefär 7 veckor när han hade 62 och det kunde ha i ca 4 v.

Nåt plagg i 50 är väl bra att ha ifall att. det är ju inte kul om barnet har kläder de drunknar i.
    Ja någon brist på stl 50-56 lider vi inte av.
    Har 17 bodies och 17 par byxor bland annat som ligger och väntar.

Men jag tycker det är så kul att sy bebiskläder men funderar på om jag bara ska göra stl 62 och uppåt nu.
  • nancyblue

Vi fick sålla bort dom flesta 62:orna efter 4 månader. Men det varierar säkert jättemycket. Du kan ju faktiskt använda ett plagg som är aniningen för stort men att krångla på ett som är för litet gör man helst inte. nått litet plagg vill an ju såklart ha men jag skulle satsa mer på dom större storlekarna.

• hannis

Min son hade 50-56 i 1-2 månader. Strlk 62 mellan 2 och 4 månader ungefär och strlk 68 mellan 4 och 6 månader.

• Saralito

Märta är 11 veckor nu och strl 62 är nästan på gränsen till för litet på många bodys, medan hon däremot fortfarande kan ha strl 56 på vissa byxor. Det är skitsvårt att avgöra. Hon fick kläder i strl 50-56 från kapp ahls newbiekollektion när hon föddes och det var i princip för litet direkt. Hon var en rätt stor tjej, 53cm och 4140 gram. Nu väger hon 6200gram och var drygt 57 cm när vi mätte henne senast.

• ebk88

Sådär sa alla till oss också, men när Harry föddes var 56 jättestort så vi fick köpa lite mer saker i strl 50. Han var 48cm när han föddes och väde 3400g. strl 50 kunde han ha i säkert 1,5-2 månader Sen gick vi över på strl 56 som han hade i nästan 2 månader också innan vi började med strl 62. Nu har han haft strl 62 sen dess och blir 5 månader idag. Vissa i strl 62 är för små och vissa passar bra, vissa i stlr 68 passar bra och vissa är skitstora.

Så olika på olika bebisar och så olika på olika plagg! Vissa byxor kan han till och med fortfarande ha strl 56 i.

Svar på tråden Hur länge kunde ni använda stl 50-56 till era bebisar?