• ArtISkin

Gravid? Hur känns/kändes din växtvärk?

Jag är gravid i v 5, går in i v 6 imorn. Och har endast växtvärk på kvällarna och bara på vänster sida. Jag undrar om detta är något jag behöver vara orolig för. När jag har ÄL har jag också bara värk på vänster sida.

Hur är det för er?

• Svar på tråden Gravid? Hur känns/kändes din växtvärk?
  • engla pengla

Kan göra riktigt ont känns som riktiga mens smärtor o det håller i sig länge är pga att din liv moder växer. Själv är jag nu i v 21 o känner fortfarande av det men har mindre ont nu. Så med tider går det bättre. Men jag upplevde det mer ont nu när jag väntar mitt andra barn..

• ArtISkin

Ingen som känner bara ifrån en sida?? Som en stickande värk, kommer lite då och då.

• längtan90

joojag gör det på höger sida, har haft det långt innan jag blev gravis också så kan ju vara vid ÄL jag känt det tidigare. dock lite starkare är i v. 6 nu d

• ArtISkin
    längtan90 skrev 2011-03-08 22:25:03 följande:
    joojag gör det på höger sida, har haft det långt innan jag blev gravis också så kan ju vara vid ÄL jag känt det tidigare. dock lite starkare är i v. 6 nu d
    Jag går in i v 6 imorn och jag har bara ont i vänster sida. Känner aldrig att det kommer ifrån mitten av livmodern eller höger sida. Har aldrig vart såhär innan. Känns skitskumt.
  • engla pengla

Nog inget du behöver oroa dig över. man har ont i magen o jag har mer ont på högersida känns även som hugg. Så länge du inte blöder behöver du inte oroa dig som sagt din livmoder växer o det är inte smärtfritt en graviditet är inte alltid så harmonisk som man kan tro.

• längtan90

fick beskrivet till mig tidigare att organ börjar röra på sig vilket gör ont och känns. men det är en läskig känsla tycker jag

• ArtISkin
    engla pengla skrev 2011-03-08 22:34:16 följande:
    Nog inget du behöver oroa dig över. man har ont i magen o jag har mer ont på högersida känns även som hugg. Så länge du inte blöder behöver du inte oroa dig som sagt din livmoder växer o det är inte smärtfritt en graviditet är inte alltid så harmonisk som man kan tro.
    Detta är min fjärde graviditet så jo tack jag veta att det inte är harmoni Tungan ute Men jag har aldrig kännt såhär innan. Vilket oroar mig.
  • ArtISkin
    engla pengla skrev 2011-03-08 22:34:16 följande:
    Detta är min fjärde graviditet så jo tack jag veta att det inte är harmoni Tungan ute Men jag har aldrig kännt såhär innan. Vilket oroar mig.
  • WildestChild

Jag känner både på bara vänster sida, båda höger sida och över hela alltihop. Ibland stickningar och hugg, ibland riktig molande värk, som kraftig mensvärk eller värk vid ägglossning. Jag är i v 8.

Svar på tråden Gravid? Hur känns/kändes din växtvärk?