4½ åring med kissproblem
Hej
Nu orkar jag snart inte med detta kiss längre. Vår dotter är 4½ år. Hon är välutvecklad och smart och vältalig och har inga som helst problem med något förutom kissandet. Hon blev helt blöjfri, även nätter vid ca 2½ års ålder. För ungefär 1 år sedan började hon att kissa på sig på natten, men klarade dagarna. Vi började med nattblöja igen eftersom det blev ett fasligt tvättande. Sedan för 8 månader sedan fick hon en lillebror och då började hon kissa ner sig flera gånger på dagen också. Jag har läst och hört av vår bvc-sköterska att det är jättevanligt att man börjar kissa på sig när man får småsyskon.
För ca. 1½ månad sedan tog vi bort alla blöjor då vi tycker att det får vara nog hon är ju snart 5 år och hon säger själv att hon inte vill ha blöja. Vissa dagar går hur bra som helst, vissa nätter har funkat hur bra som helst. Vissa dagar kan hon kissa på sig flera gånger och vissa inget. Nu har jag sett en viss skillnad dagtid då jag tycker det har blivit bättre, men det händer hela tiden ändå. Nätterna är värst. Varje dag tvättar jag kisskläder. Vi har försökt hitta ett mönster men det finns inget, det kan vara när som helst, var som helst och det konstiga är att ibland verkar hon inte ens känna det själv.
Vi har provat allt från att ta ifrån henne favoritsaker till att muta, till att skälla, till att ignorera men inget verkar hjälpa.
Jag orkar snart inte mer, vet inte vad jag ska hitta på mer? Känns inte som att jag får någon hjälp!