Anghammarad skrev 2011-03-11 11:50:27 följande:
Behålla och använda med glädje som minne från en lycklig dag.
Sparar du allt du får trots att du verkligen inte gillar det?
Jag är nog mer en rensa- typ. Vill absolut inte ha onödigt med saker framme eller i lådor, skåp och förråd. Speciellt inte saker som jag inte tycker om. Det tar bara massa onödig plats.
Fick ett par skitfula byxor av min mormor. Det var sista gången jag träffade henne men inte behåller jag dem som minne.
Fick också en servis i bröllopspresent som jag verkligen inte tyckte om. Sålde den och köpte mig en som jag ville ha istället.
Vi fick också en tavla gjord av pärlor som var en avbild av ett fotografi av mig och min man. Den var inte alls vår grej men den gick inte direkt att sälja så den slängde vi. Tyckte att det var asfult med en pärltavla och kunde absolut inte tänka mig att ha den på någon vägg.
Till ett par bekanta gav jag bort en hemmabioanläggning när de gifte sig. Jag visste att de tyckte mycket om både musik och film så jag trodde att det var en bra sak. De sålde den och köpte en stereo istället
Tydligen ville de ha en sådan istället.
Av just den här anledningen tycker jag att det är så mycket bättre med kuvertavgift. Då hade jag sluppit stressa runt efter en bra present och de hade sluppit göra sig besväret att sälja den och köpa en stereo istället. De hade kunnat gå på stereon direkt