Dopdekorationer
Vi ska ha dop för våran son den 17 april.
Jag skulle vilja ha lite fin dekoration på borden...nån som har nån rolig idè??:)
Vi ska ha dop för våran son den 17 april.
Jag skulle vilja ha lite fin dekoration på borden...nån som har nån rolig idè??:)
Vi köpte en massa små ljuslyktor från ikea och satte i rosa doftljus. Sedan hittade vi små påsar med rosa trähjärhan som vi lade ut mitt på borden. Sedan hittade vi jättesnygga servetter som vi lade på talrikarna. Sedan lade vi kvistar med trollhassel i mitten av borden. Mycket snyggt!
Vi har haft två dop. Ena med färgerna rosa/grön/vit och andra med rosa/vit. Bilder på dopdukningen finns på bloggen.
Tack Tack!!! Super bra ideér...:) Kul!!!
Strumpan har du nån mall på den fina dopklänningen du gjort av en servett...??? Super gullig...
Här finns beskrivning, om du skrollar ner lite.
När vi döpte vår lillkille hade vi vikt servetter som en dopklänning samt gjort små babyskor.
Tack jag hitta beskrivningen på dopklänningen:)
Dom skorna va ju supersöta...Du har ingen beskrivning på dom???:)
Vi hade iofs dop i augusti, och då tänkte på den årstiden och dekorerade med veteax ihopbundna med skira sidenband. Sedan hade vi kopierat massor med svartvita bilder på vår dotter, kanske tio olika bilder i olika storlekar som vi klippte ut och la på borden! Vi hade ett stort barnbord till de lite äldre barnen och där fanns kritor till att måla på pappersduken och lite pysselsaker.
Lycka till.....:o)
Jodå :)
Tack tack:) Skoj...nu har jag lite av göra:)