Bästa båten för barn.
Hej!
Jag och min man funderar på att åka en tvånätters kryssing med varan 15månaders. Vi funderar på vilken båt som är mest barnvänlig att åka. Det spelar ingen roll vilken destination det är. Vad har ni för erfarenheter?
Hej!
Jag och min man funderar på att åka en tvånätters kryssing med varan 15månaders. Vi funderar på vilken båt som är mest barnvänlig att åka. Det spelar ingen roll vilken destination det är. Vad har ni för erfarenheter?
puffellipuff
Ingen?
Alltså Östersjökryssningar är inget bra alternativ för småbarn. Visst finns det upplevelser för barn, men mitt i det hela finns fulla människor och äckel. Dessutom luktar det från rökrummet, som inte brukar ligga så långt ifrån lekrummet. Nej kryssa är för vuxna som vill dricka alkohol!
Detta är min åsikt. Jag åker många färjor varje år som i rent transportsyfte och tycker nästan synd på barnen som hamnat på kryssning med sina föräldrar. Tanken är god, men verkligheten är inte sedan som man önskat.
Vill ni ut och handla tax-free och äta lite gott, så ta en tvåtimmars resa med Eckerölinjen till Åland. Lagom tid ombord, ingen festprisse blir för full och ni kan handla i parfymen och shoppen, äta och ert barn kan leka i Alfons Åbergs-kajutan.
Vet du om det är samma sak på båtar till Riga och tallin?
Jag har åkt Viking Line Cinderella med min sambo+våra två barn och det har varit okej. Vi har åkt tis-ons.