Anonym skrev 2011-03-10 12:19:02 följande:
jag kan också få så ibland, ibland oftare och ibland mer sällan och vet inte heller vart smärtan kommer ifrån men det känns som det kommer från antingen livmodern eller analen och strålar uppåt typ. Extremt obehagligt. jag var hos Gyn här om dagen och då frågade jag honom om detta och han sa att för att veta vad det kan vara så ska man skriva upp de datum man får ont så kan kanske gynekologen se ett samband nästa gång man går dit. Han hade undersökt mig innan med ultraljud och allting och det var inget fel. Ibland kan man tydligen få ont men man kan inte förklara varför. Det är bra att kolla upp det sa han om det håller i sig eller att man har så ofta men om det bara kommer ibland och går över så ska det inte vara någon fara.
Men jag rekommenderar alla att skriva upp när det gör ont som sagt och sen ta med sig det till gynekologen och fråga samt göra en undersökning, för det var så skönt att höra att jag inte skulle vara orolig!!!
Han sa också att om man vill kan man boka en tid och undersöka tarmen och det ska tydligen inte alls göra ont. Jag funderar faktiskt på att göra det för har haft int i nederdelen av ryggen ibland som kommer och går också om det fortsätter.
underlivet eller analen menade jag så klart...