• Milljor

Nyinflyttad till Motala

Alla sätt är bra förutom de dåliga.....

Jag är en Norrköpingstjej som flyttat till Motala tack vare kärleken. Är 32 år och inga barn ännu men hoppas på ett tillskott snart... Min familj och vänner finns alla i Norrköping så jag tar en chansning och hoppas att jag kan få kontakt med nya härliga personer via famijeliv. Vore supertrevligt att lära känns nya personer som kan berika mitt liv :)  Det är ju inte så lätt att lära känna nya vänner i den här åldern så jag hoppas att hitta nya bekanskaper via FL.

• Svar på tråden Nyinflyttad till Motala
  • JasmineFarr

Hej! Jag känner igen mig i det du beskriver.
    Jag flyttade till Motala för ungefär 2 år sedan för kärlekens skull.
    Jag har fortfarande inte riktigt hittat några vänner och vet inte hur jag ska gå till väga för att få kontakter.
    Jag är 21 år, min sambo 32 och han har även en son som snart är 5 år.
    Jag tycker det vore roligt att prata vidare, om du tycker det, hör av dig!! :)

• Milljor

Hej vad kul att du svarade!!!

Absolut klart vi pratar vidare :) Vart bodde du innan du flyttade til Motala?  Vart bor ni nu? Vi bor på Verkstadsön hålle rpå att renoverar kök och hall nu...Håller med svårt att "hitta" nya vänner när man flyttar ofta har man ju sina gamla vänner från förr och inte intresserad av att hitta nya kompisar. Hur ofta har ni din sambos son då? Är ni sugn apå ett gemensamt vartefter?

• JasmineFarr

Jag bodde ett tag i Vadstena men jag kommer ifrån Bollnäs, så jag har en bit att åka om jag ska hälsa på "hemma". Vi bor i en lägenhet vid luxorområdet, men letar dock efter en större lägenhet då den vi har nu är rätt trång. Hur kommer det sig att ni hamnade här i Motala? Hur länge har ni bott på verkstadsön? Sambons son är hos oss varannan vecka :) Ja, vi har pratat om det men det är inte aktuellt just nu, men inte heller om allt för lång tid! Vad gör du annars? Jobbar du i Motala?

• päronform

Hej tjejer!!
    Jag hoppas denna sidan ff är lite aktuell el kanske kan bli igen? Skrattande
    Jag är en tjej på 29 år som har en son på 5 år som kommer flytta till Motala i den närmsta framtiden och jag söker vänner!!
    Kommer ju såklart oxå flytta pga kärleken *ler*
    Jag är rättså ofta där nu men åkte tyvärr därifrån idag, men ska tillbaka om en vecka! Glad

Hoppas på tur här inne för ni verkar ju vara trevliga tjejer!

• Madelene 767

Hejsan!

Jag är en Motalabo som känner mig lite ensam. Det har gått lite snett här i livet och nu söker jag nya vänner för en nystart. Jag är 32 år och ensam med två söner på 8 och snart 14 år. Jag bor nere i Borenshult. Hör gärna av er för vidare kontakt!

• Milljor

Oj vad glatt överraskad jag blev av att det var fler svar i "tråden" nu.....har varit mycket iom nytt jobb så jag har inte varit inne på FL på läääänge nu. Men nu så :)

Päronform: Hur går flyttplanerna? är det något datum satt?
    Madelene:  Vänner kan man aldrig få för mnag av av och hellre några få bra en en hel hög :) Bor du i Borenshult det är ju bar aett stenkast från mig :) Jag bor vid Berggrens källare ungefär....

Kul att ni hittar hit tjejer!!!!!!
    Vad ska ni göra tillhelgen då? Vätternrundan är ju i full gång så jag och sambon ska ner dit och på lördag ska vi på middag med vätternrundan då mitt jobb är sponsorer och sponsrar "rundan".

• sassa 81

Hej på er, jag bor också i Motala och är relativt ny i stan. Min sambo fick jobb här så då var det bara att hänga på.. Vore kul att få kontakt med nån mer i från samma stad

• motalamorsan

Hej alla tjejer. välkommen alla nya motala bor.

jag är också inflyttad till motala, dock för många år sen. men motala folket är inte lätta att lära känna, så kompis fronten är tom. har 2 barn lite oväntat väntar jag ett tredje barn i okt. =). bor utanför motala just nu, men hoppas på att hitta nån bostad i motala.

hoppas midsommar va bra för er alla. nu blir det ut o njuta i solen. hoppas vi hörs snart.

• Milljor

Åh så kul nu händer det lite i tråden efter en massa månader av stiljte :)
    sassa81: Helt rätt det är bara att flytta med kärleken precis som jag gjorde :)

motalamorsan: Välkommen :) Får nog hålla med motalafolket kan vara lite svåra att komma nära...tyvärr.

Vart komemr ni ifrån från början?

Jag måste få berätta...jag plussade igår :) så nu väntar vi först barnet i början av mars om allt går som det ska tjohooooo Ingen vet ngt ännu så tänkte att ni mina "nyfunna" vänner skulle få veta först :)

• nyckelpiga13
    Jag flyttade också till Motala förra våren pga min sambo och det är inte så lätt att hitta vänner här.. jag är 22 sambon 27, vi har inga barn än men försöker trots att jag redan har haft tre missfall..

Vore kul ifall någon ville höra av sig..  
    Mijor: Stort grattis! Ni måste vara jätte glada Skrattande
Svar på tråden Nyinflyttad till Motala