• ews

Vilka gör tegel/sten hus & vad hade DU köpt för hus om du hade byggt nytt !?

Vad hade du då köpt och varför, för nack delar, allt vill jag höra !
    Kul om ni tog er tid att svara : )

Älvsbyhus?
    Smålandvillan?
    Vårgårdahus?
    Trivselhus?
    Skidstahus?
    Fiskarhedenvillan?
    Myresjöhus?
    Lb-hus?

Åh det finns ju så många. Här är bara några. Är verkligen Älvsbyhus allra billigast? Vilka gör hus med bäst kvalité i förhållande till priset?

Vilka är det som gör tegel lr sten hus förresten?

Mvh Ewa
  • Svar på tråden Vilka gör tegel/sten hus & vad hade DU köpt för hus om du hade byggt nytt !?
  • emmap

Fick jag välja helt fritt utan några ekonomiska begränsningar (nu vet jag ju i och för sig inte om de är dyra) men då skulle jag titta åt willa nordic eller ett eksjöhus. Myresjö är en annan favorit. Nu fanns ju tyvärr inte alla mina alternativ på din lista, men ändå =)

• ews

willa nordic gör ju jävligt fina hus, missade det:) fast som ja sa, det där är bara några, nya husförslag är också välkommet/intressant.

• ews

Såg nu att willa nordic inte ens säljer hus hit upp.. :S

• emmap

Okej! Så långt tänkte jag inte kanske! Men det ligger ju nästgårds här så det var väl därför det slog mig, De bygger just nu ett kanonfint hus här på byn, så där någonstans började det klia lite i fingrarna.

En tidigare arbetskompis till mig tog en ritning från en hustillverkare och gick till en arkitekt som ändrade det antal procent man behövde ändra för att det inte ska vara stöld av ritningen och byggde ett lösvirkeshus och sammantaget menade hon att det blev billigare än att bygga en byggsats från hustillverkaren. Huruvida det verkligen är så kan jag inte svara på.

Smålandsvillan har jag hört är ganska billiga med sina hus men de är så små (min högst personliga uppfattning)

• ews

Och jag har hört att smålandsvillan är dyra när man väl lagt till alla (i mitt tycke självklara) tillval!?Hm.

• emmap

Jo det är nog den uppfattningen jag också fått, men det är trots allt ganska många som köper dem. Tycker det är tråkigt att de envisas med oinredda övervåningar i skitsmå hus.

Svar på tråden Vilka gör tegel/sten hus & vad hade DU köpt för hus om du hade byggt nytt !?