• Svar på tråden rapsolja VS Messmör i ersättningen? Vad röstar du för??
  • Labolina3

rapsolja för i messmör e de salt...     Finns ju lactulos oxå...

• Längtandsfull

Jag har hört från några att olja inte alls hjälper men det ha sessmör gjort.. därför jag undrar..
    lactulos tycker inte BVC att vi skall börja med. Tror det är för att hon bara var 3 veckor vi senast var där..

• Pyris

Olja hjälpte inte för oss, inte ens lactulos. Däremot messmör gjorde susen. Saltet i är det ingen fara med, det är i en sådan pytteliten mängd att det inte kan göra någon skada.

• Labolina3

här funkade olja o lactulos....vårt bvc sa att vi inte fick ge messmör för saltets skull men det är väl som allt annat, olika råd från olika bvc Vår lilla har ont i magen men är nu inte hård så nu är det ju nåt annat vi får hitta på...

• Längtandsfull
    Pyris skrev 2011-03-09 17:45:29 följande:
    Olja hjälpte inte för oss, inte ens lactulos. Däremot messmör gjorde susen. Saltet i är det ingen fara med, det är i en sådan pytteliten mängd att det inte kan göra någon skada.
    Ja det har jag hört innan så funderar på att testa messmör istället för olja..
    Känns inte som att det hjälper med olja..
  • Blossi

Funkade sisådär med olja och messmör gick bort för alla tillsatser.

Man kan späda lite lite katrinpuré och ge. Sen finns det ersättning på apoteket som man kan ge om de är mkt förstoppade. 

• Längtandsfull
    Labolina3 skrev 2011-03-09 17:50:02 följande:
    här funkade olja o lactulos....vårt bvc sa att vi inte fick ge messmör för saltets skull men det är väl som allt annat, olika råd från olika bvc Vår lilla har ont i magen men är nu inte hård så nu är det ju nåt annat vi får hitta på...
    men vad ger du för ersättning?

För några årsen så var det messmör som BVC rekomenderade och nu är det rapsolja..
    Jag fick messmör i flaskan när jag var lite och jag lever.. =)
  • Eisa

Inget av det funkar så inget.

• Labolina3
    Längtandsfull skrev 2011-03-09 17:54:58 följande:
    men vad ger du för ersättning?

För några årsen så var det messmör som BVC rekomenderade och nu är det rapsolja..
    Jag fick messmör i flaskan när jag var lite och jag lever.. =)
    Nu ger vi hipp men har testat nan ha o babysemp oxå. Alla har funkat ok några dagar o sen har magontet kommit... Köpte dr brown i förrgår o det har funkat bättre så får väl se om vi nöjer oss där. Annars är väl nästa steg altera från apoteket enligt bvc. Ska dit imorn... Ja, råden kring barn ändras ju stup i kvarten ang allt från kudde, sovställning till mat mm...inte lätt o veta vad som e rätt
Svar på tråden rapsolja VS Messmör i ersättningen? Vad röstar du för??