• Längtandsfull

Hur mycket och ofta äter era bäbisar som är ca 4 veckor? Funderar på om vår tös äter lite.

Vi har haft mycket problem med mycket skrik och hårda och onda magar här och har då provat lite olika sorters ersättning.

Nu ger vi henne NAN HA 1 och hon verkar lite lugnare men gnäller fortfarande men det är iallafall inte samma skrik som innan..
    Pepper Peppar =)

Men nu funderar jag på om hennes gnällande är pga att hon är hungrig.

Hon äter just nu 90 ml var 3,de timme dygnet runt.

Hur äter era? Både dag och natt..

• Svar på tråden Hur mycket och ofta äter era bäbisar som är ca 4 veckor? Funderar på om vår tös äter lite.
  • Labolina3

dottern är nu 6v men har sedan 2v ålder ätit ca 130ml var 3-4 timme med dippar ibland kvällstid när det bara kommer i 60...pga magont. bvc håller väl koll på vikten!

• Kazeer

Min yngste åt omkring 60 ml, var tredje timme dygnet runt, när han var sex veckor.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jkpgmalin

Våran äter nan 1 och hon äter nästan 130 ml var tredje timma.

• Längtandsfull
    Labolina3 skrev 2011-03-09 16:11:55 följande:
    dottern är nu 6v men har sedan 2v ålder ätit ca 130ml var 3-4 timme med dippar ibland kvällstid när det bara kommer i 60...pga magont. bvc håller väl koll på vikten!
    jo vikten har vi koll på och hon går upp fint men det säger ju inget om hon vill ha mer eller inte..

kan det bli för ofta att äta varannan timme?
    Tänker på om magen hinner vila imellan eller om det kan göra så hon får ont i magen..
  • Labolina3

ser hon hungrig ut då? de visar ju det på sitt egna lilla vis

• LHUF

Dom kräks ju om det blir för mkt, så prova att ge lite mera. Sonen är 5 veckor nu och är ett matvrak, han äter 130-165 ml var 3.e-4.e timme. Aldrig mindre än 100 ml

• Guld gossarnas Super Mamma

Står ju på paketet ett ca om hur mkt och ofta de kan få ersättningen,man får prova sig fram och verkar bebisen hungrig,så ge den mera mat då,bebisar äter tills de är mätta,du kan nog utan problem öka mängden ändå.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Längtandsfull
    Labolina3 skrev 2011-03-09 17:09:14 följande:
    ser hon hungrig ut då? de visar ju det på sitt egna lilla vis
    Jo jag tror hon visar lite till det men det kan ju också bara vara sugbehov.. Hon är mycket svårare att tolka än vad sonen var.
    LHUF skrev 2011-03-09 17:55:09 följande:
    Dom kräks ju om det blir för mkt, så prova att ge lite mera. Sonen är 5 veckor nu och är ett matvrak, han äter 130-165 ml var 3.e-4.e timme. Aldrig mindre än 100 ml
    Jo dom gör ju det.. Han har aldrig spytt.
    Men om vi skall prova att ge henne mera så är jag rädd att det blir för ofta och att magen inte får vila imellan
  • LHUF

Men om hon äter mer så kanske hon inte äter så ofta ?

• Längtandsfull
    LHUF skrev 2011-03-09 18:01:53 följande:
    Men om hon äter mer så kanske hon inte äter så ofta ?
    Men det är oftast svårt att få i henne 120 ml samtidigt.

Sen får jag känslan av att hon endå börjar söka och bli lite små orolig efter 1 timme.
Svar på tråden Hur mycket och ofta äter era bäbisar som är ca 4 veckor? Funderar på om vår tös äter lite.