Arga snickaren
Blir riktigt frustrerad och arg när han står och ifrågasätter mannen som har ADD utan (uppenbarligen) någon kunskap av hans problematik.
Ska man komma och gnälla så kan man i alla fall läst på lite innan.
Blir riktigt frustrerad och arg när han står och ifrågasätter mannen som har ADD utan (uppenbarligen) någon kunskap av hans problematik.
Ska man komma och gnälla så kan man i alla fall läst på lite innan.
Tyckte också att hans kommentarer var/lät väldigt märkliga och plumpa, men jag tolkade det mest som att han inte själv förmådde få fram vad han menade.
För på ett sätt tycker jag att han hade rätt. Har man ett funktionshinder så måste man ju göra sitt bästa för att hitta lösningar på hur man ska klara av sitt liv TROTS funktionshindret. Då räcker det ju inte att fortfarande stå och prata om att saker inte funkar, man kommer ju ändå aldrig ifrån att man MÅSTE hitta lösningar. Och de verkade ju inte ha några bra svar på vad de gjort för att hitta några sådana.
Om man är lam i benen så kan man ju inte bara sitta still på marken och vara bitter över att man inte kan gå. Då skaffar man en rullstol, ser till att saker placeras i en höjd där man kan nå dem, skaffar hjälpmedel, ber folk om hjälp, flyttar till ett handikappanpassat boende osv.
har ännu inte sett avsnittet idag, men tycker att han ("arga snickaren") leker psykolog i alla program. Borde nog snart byta namn till något "arga psyko snickaren" eller liknande.. Har stört mig på det ett tag.. men då förstår jag att det inte blivit bättre!?!
Trodde det hela gick ut på ett "snickar program" göra fint hos folk, inte leka terapi anders.