• Elli77

hjälp mig hitta - avdramatiserande i-netsidor med nakna kroppar

Hur jag än skriver rubriken låter det illa

Jo, jag jobbar som lärare och vi skall ha en temadag om normalt - onormalt. Jag skulle bland annat vilja använda någon av de fantastiska sidorna som helt avdramatiserat låter människor lägga upp helt vanliga, normala bilder på sina kroppar. Just för att folk skall se hur människor egentligen kan se ut.

Jag minns att jag blev rekommenderad en sådan här - men jag kan inte minnas vilken, eller komma på ett vettigt sökord på google utan att komma in på diverse porrsidor.

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden hjälp mig hitta - avdramatiserande i-netsidor med nakna kroppar
  • paloma84

Hm, lite bakgrundsfrågor..

Årskurs?
    Syfte? Att visa på vad som är normalt och onormalt? Och syftet med det är...?
    Ge mig nått att gå på bara, måste förstå sammanhanget för att vilja/kunna hjälpa för att finna nått bra.

Och det är just människokroppen du vill ha? 

• paloma84

Och då bör man ju återgå till normalt - onormalt i förhållande till vaddå?
    Det beror ju på kultur och en mängd olika faktorer.
    Det som är normalt  någonstans anses vara "onormalt" någon annanstans.

Såg en intressant dokumentär gjord i Storbrittanien, där de skulle finna en man och en kvinna med en kropp enligt normen, dvs statistiskt sett hur en brittisk man och kvinna ser ut.
    Det visade sig att de behövde gå igenom flera tusen båda män och kvinnor tills de fann  en man och en kvinna med rätt mått. Så vad är då normen och normalt?  

De som gjorde denna dokumentär var de två brittiska kvinnorna, en lång smal kvinna och en mer kruvig och kortare kvinna som tidigare haft ett program om mode. De "kidnappade" kvinnor, tipsade dem om kläder som passade deras kropp och gav dem pengar att sedan själva spendera på kläder efter deras råd... Vet ej vad de heter.. Men om du vet, så kanske du kan söka på dem och hitta den dokumentär jag pratar om Glad 

• La Lola
    paloma84 skrev 2011-03-09 22:10:18 följande:
    Och då bör man ju återgå till normalt - onormalt i förhållande till vaddå?
    Det beror ju på kultur och en mängd olika faktorer.
    Det som är normalt  någonstans anses vara "onormalt" någon annanstans.

Såg en intressant dokumentär gjord i Storbrittanien, där de skulle finna en man och en kvinna med en kropp enligt normen, dvs statistiskt sett hur en brittisk man och kvinna ser ut.
    Det visade sig att de behövde gå igenom flera tusen båda män och kvinnor tills de fann  en man och en kvinna med rätt mått. Så vad är då normen och normalt?  

De som gjorde denna dokumentär var de två brittiska kvinnorna, en lång smal kvinna och en mer kruvig och kortare kvinna som tidigare haft ett program om mode. De "kidnappade" kvinnor, tipsade dem om kläder som passade deras kropp och gav dem pengar att sedan själva spendera på kläder efter deras råd... Vet ej vad de heter.. Men om du vet, så kanske du kan söka på dem och hitta den dokumentär jag pratar om Glad 
    Trinny & Susannah heter de.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • paloma84

Detta står dock på hemsidan.

Observera
    :
     Alla bilder används med tillstånd från personerna på dem. De får inte användas i annat sammanhang eller annat syfte utan explicit tillstånd.

• paloma84
    La Lola skrev 2011-03-09 22:11:24 följande:
    Trinny & Susannah heter de.
    Ja, tack!! Googlade jättemycket utan resultat!! Tack!!
    Nu kan jag söka vidare Glad 
  • Elli77

Hej! Gick in och hittade länken här. Tack!

Jo, vi skall ha en temadag om människovärde på gymnasieskolan jag jobbar med. Mitt "rum" kommer just handla om problemen med att definiera vad som egentligen är normalt och onormalt (och just sätta in koncepten i tid/kultur/etc). Men det var nog just kroppsbild.wordpress.com jag tänkte på.

Skall dock tänka på det där med varningstexten (copyright). Måste fundera på om jag egentligen lyfter det från sitt syfte om jag gör precis som på bloggen fast printar ut bilderna. de skall ju inte klippas in och användas någon annanstans. Dagen är i morgon - hinner knappast kontakta dem. Jag skall lusläsa det finstilta.

Tack igen!

Svar på tråden hjälp mig hitta - avdramatiserande i-netsidor med nakna kroppar