• loliv

klänning till borgerlig vigsel?

Jag ska gifta mig borgerligt i sommar och håller på att välja klänning. Under själva vigseln är det bara jag och min man och våra barn med. Efteråt kommer vi att fotograferas på en strand. Vilken av dessa klänningar tycker du är snyggast? Ock vilken tror du gör sig bäst på strandbilderna?
    Länkar till klänningarna finns här:

www.halens.se/Product/060564&sortDirection=Ascending&filter=YnJhbmQ9KDkyOSkoVGVhdHJvKSZpbnZlbnRvcnk9RmFsc2U%3d&mid=103&oc=036

www.halens.se/Product/057026&sortDirection=Ascending&filter=aW52ZW50b3J5PUZhbHNl&mid=159&oc=036

www.halens.se/Product/060562&sortDirection=Ascending&filter=YnJhbmQ9KDkyOSkoVGVhdHJvKSZpbnZlbnRvcnk9RmFsc2U%3d&mid=103&oc=038

www.halens.se/Product/060573&sortDirection=Ascending&filter=YnJhbmQ9KDkyOSkoVGVhdHJvKSZpbnZlbnRvcnk9RmFsc2U%3d&mid=103&oc=038

• Svar på tråden klänning till borgerlig vigsel?
  • La Lola

Tveklöst den sista även om alla var fina!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tjej87

Den sista, den kändes somrig, glad och var väldigt fin :) Kändes som att den passar bra för ett enklare bröllop och fotografering på stranden.
    Men gillade alla klänningarna, mkt fina!

• Miss Cee

Den sista vita med blommor/prickar på. Den var jättesöt och "strandig". De andra var också fina men hade sett för uppklädda ut för en strand, de passar bättre på coctailparty.

• Silvera

Sidenklänningen i grått var snyggast enligt mig, men kanske lite för formell?
    Men klänningen med lite blommor på, blir jättefin till ett bröllop. Fast jag tycker den svarta med blommor var grymt mycket snyggare än den vita med blommor. Så till slut röstar jag på den svarta med blommorna Glad Det läckra mönstret syns mycket mer på den svarta också. 

• loliv
    Silvera skrev 2011-03-09 21:58:11 följande:
    Sidenklänningen i grått var snyggast enligt mig, men kanske lite för formell?
    Men klänningen med lite blommor på, blir jättefin till ett bröllop. Fast jag tycker den svarta med blommor var grymt mycket snyggare än den vita med blommor. Så till slut röstar jag på den svarta med blommorna Glad Det läckra mönstret syns mycket mer på den svarta också. 
    Jag håller med om att den klänningen är snyggare i svart! Men då blir följdfrågan - kan man verkligen ha svart klänning när man gifter sig??
  • Silvera

Självklart kan du ha det!!! De andra klänningarna du hade valt, var ju också i svart! 

Hade jag inte beställt min vita brudklänning så lång tid innan mitt bröllop, hade jag nog valt en svart. 

• La Lola
    loliv skrev 2011-03-09 22:59:21 följande:
    Jag håller med om att den klänningen är snyggare i svart! Men då blir följdfrågan - kan man verkligen ha svart klänning när man gifter sig??
    Javisst kan man det!

Det hade jag (svart top o lila kjol, kyrkbröllop).
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden klänning till borgerlig vigsel?