• Anonym (Jobbig situation)

Hur få bort spermafläckar?!

Hrm, ja hörrni.
    Jag och sambon hade det trevligt i nyköpta soffan igår...
    Och det kom sperma på den!
    Soffan är svart och sperma är vitt.
    Tog våtservetter genast, men idag i dagsljuset så såg jag att det syntes fortfarande.
    WHAT TO DO?
    Hur får man bort spermafläckar?

• Svar på tråden Hur få bort spermafläckar?!
  • prinsesstårtan

Ha ha i alla fall ett bra sätt att få fläckar på :) tror att det är vatten som gäller eller vanish för soffor och mattor. Men testa först på en liten bit typ på baksidan.

• Lady Gaga

Vad är det för material? Tänkte på om man kunde ta en svamp med lite diskmedel och gnussa lite försiktigt och sen torka av med fuktig trasa?

Silence! I KEEL you!
  • Anonym

Blöt upp "rejält" o sug upp med mun......eeeeeh med en trasa eller papper. Kan du öppna upp kudden o kanske komma åt inifrån tyget med en handduk så inte kuddens vaddering blir blött? Lycka till!

• Anonym (Jobbig situation)

Det är en tygsoffa... Och nu sitter svågern på fläcken. Liiiiite jobbigt!

• Isnogood
    Anonym (Jobbig situation) skrev 2011-03-09 22:04:08 följande:
    Det är en tygsoffa... Och nu sitter svågern på fläcken. Liiiiite jobbigt!
    ASG

Flå't... Skäms

Textiltvätt / skumtvätt som man sprayar på, låter dra en stund alternativt gnuggar/ ruggar in i fläcken o sedan dammsuger / tvättar (torkar m fuktig trasa) av...är väldigt olika beroende på vilken sorts medel man använder...

Jag antar att det inte är löstagbara klädslar på kuddarna el vart nu fläcken är..för då är det ju bara att köra i tvättmaskinen på "fintvätt"
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Anonym

ett husmorstips jag fått höra (inte just om sp-fläckar men) är att ta schampo blandat emd lite vatten och gnugga på fläcken, och sen torka med hårfön... kansek hjälper?!

Andra tips; vänd på kudden? lägga filt? spilla något ännu värre på fläcken? 

• Anonymaste mannen

Hur får man bort det från sängen/ lakanet?

Svar på tråden Hur få bort spermafläckar?!