Hur ska jag göra?
Hoppas du kan hjälpa mig och ge goda råd för jag vet inte hur och vad jag ska göra med mitt relation och mitt liv.
Så här är det jag bor tillsammans med sambo och våran dotter i en fin nybyggd villa sen 5 år tillbaka. Jag bor i en stad väldigt långt borta från min familj och släkt i en stad där jag träffade min man efter utbildningen och vi fick en underbar dotter som vi bara älskar och min man är väldig fin på många sätt och hans familj står oss väldigt nära eftersom vi bor i samma stad och jag ser dom som min familj.
Problemet är att jag träffade en annan mycket yngre man när min dotter var 16 månad gammal och det sa klick för mig när jag såg honom och tänkte nä falla inte nu för honom men det gjorde jag tyvärr vi fick underbar kontakt direkt det liksom flöt på när vi pratade och han var väldig gullig och sa fina saker och komplimanger. Vi började som ytligt bekant-vänner. Bytte MsN och han sa hur fin jag är och hur mjuk och härlig som person jag är.
Vi pratar och små flörtar med varann och sen kan jag inte glömma honom trots han nästan aldrig hör av sig och en dag råkade vi träffas på stan och därefter bestämde vi oss för att fika och prata och det gjorde vi som vänner och han vet jag har sambo och dotter så vi har inte gjort nåt mer än bara pratat som vänner.
Mina känslor för min sambo har dött och våran sexliv funkar inte vi bråkar ibland för jag inte vill älska och så blir jag bara mer och mer irriterad på honom. Han har också börjat hålla på med hans hobby mer och så sitter han vid datorn i timmar och vi pratar aldrig med varann och så fort jag försöker prata med honom så avbryter han mig och tar inte mig på allvar eller så förstorar han bara allt så det slutar med gräl men sen är vi vänner igen men jag känner att jag ser honom som en vän inget mer och vi kan pussas och kramas men när han vill mer så känns det nää stopp där jag vill inte mer. Han blir ledsen och drar sig undan.
Jag vill lämna honom men vågar inte och är så rädd att lämna allt och bli ensam och så älskar jag vårat hus jag vill också min barns bästa. Sen vet jag inte vad den andra killen egentligen känner för mig han vill ta det lugnt och han säger att han GILLAR mig o.sv. Att ge sig i ett förhållande med ett barn är inte samma sak som att ge sig i ett förhållande utan barn sa han till mig då och det gjorde mig väldigt ledsen men jag känner ändå att jag kan se oss i ett förhållande det kan gå för jag ser att han gillar min dotter han brukar fråga efter henne hur hon har det och hur mycket hon vuxit.
Men sen dyker ett annat frågor upp bl.a om han är homosexuell enligt mina vänner så tycker de att han verkar vara och om han kan tänka sig ett liv med mig? skulle det funka mellan oss?
och vad känner han för mig? Vi har inte träffats mycket och inte pratat med varann mer om våran känslor.
Jag känner att jag vill veta mer om honom och om det är värt att lämna ALLT utom min dotter för hans skull så jag inte sitter där ensam och övergiven. Sambons föräldrar kommer att hata mig om jag lämnar sambon för de tycker att man ska tänka på barnens bästa. Jag vet också inte om jag skulle klara det ekonomiskt eftersom jag är halvtid förtidspensionerad och livet som vi har och våran underbara hus kan man inte få tillbaka.
Jag är bara rädd att ta fel beslut och förstöra allt. Hur ska jag göra?! förlåt om det blev för långt.