Picnic-bröllop?? (Eller andra budgettips tack!)
I sommar ska våran dotter döpas och vi funderar på att gifta oss samtidigt (eventuelt ett överraskningsbröllop?). Det vi funderar på är att göra det i Botaniska Trädgården i Visby på Gotland och att efteråt ha picnic med gästerna...kanske en kubb-turnering eller något också? eller andra lekar. det blir väldigt enkelt då vi inte har råd att lägga en massa pengar på en stor fest. Inte lust till det heller för den delen. Och det blir litet...föräldrar och syskon och kanske någon väldigt nära kompis.
Vad tror ni om den idén? Hur kan man lägga upp det? Kan man, för att minimera kostnaderna, be gästerna ta med egen picnickorg istället för presenter? Vi tänkte däremot göra egen tårta... Ska vi kanske gå ut och äta på restaurang på kvällen (dom som vill följa med) och att dom då får stå för det själv?
Ska vi göra det som en överrraskning att vi ska gifta oss eller ska gästerna få veta om det?
Jag skulle vilja ha tips på hur vi kan lägga upp det, och åsikter på våran lilla plan hittills! Eller annat tips på budget-bröllop! Jag känner mig lost just nu...
Klädsel, tårta, lekar, mat, fika, smink, hår, ringar osv.... TACK på förhand!