• AnnCamilla

Lek i badkar

Hej
    Jag undrar vad era barn leker med i badkaret! Skulle vara tacksam för lite tips och ideer!!! Vår minsta tjej fyller 2 år idag, funderar på om man kan önska något roligt att leka med i badkar?

Nu leker de med badankor, olika saker att ösa och hälla med (muggar, koppar, plastglas)

• Svar på tråden Lek i badkar
  • Spexig

Vattenkanna är poppis.

Såpbubblor om du står ut med att det blir lite kladdigt.

Flaskor

Skedar

Såna tussar av plastnät, som man egentligen ska ha o skrubba sig med.

Men annars är det just som du skriver, sånt att ösa o hälla med som är det mest populära.

Nån gång emellanåt kan man köra fingerfärg. Ha bara lite vatten o måla på badkarsväggarna. 

• AnnCamilla
    Spexig skrev 2011-03-10 11:52:58 följande:
    Vattenkanna är poppis.

Såpbubblor om du står ut med att det blir lite kladdigt.

Flaskor

Skedar

Såna tussar av plastnät, som man egentligen ska ha o skrubba sig med.

Men annars är det just som du skriver, sånt att ösa o hälla med som är det mest populära.

Nån gång emellanåt kan man köra fingerfärg. Ha bara lite vatten o måla på badkarsväggarna. 
    dom har små vattenkannor men de bryr sig inte om dem...
    Såpbubblor har jag ladrig tänkt på i badet men det är ju kul =)

Det är ok med fingerfärg, går bort eller?
  • Spexig

Japp, fingerfärg är vattenlösligt. (Tja, man ser till att köpa en som är...)

• AnnCamilla
    vivianne skrev 2011-03-10 12:19:14 följande:
    Min dotter hade tvålkritor i den åldern. Väldigt populärt!
    tvålkritor??? hur funkar det och vart hittar man det?
  • AnnCamilla
    Spexig skrev 2011-03-10 12:20:33 följande:
    Japp, fingerfärg är vattenlösligt. (Tja, man ser till att köpa en som är...)
    aha
  • vivianne
    AnnCamilla skrev 2011-03-10 12:39:23 följande:
    tvålkritor??? hur funkar det och vart hittar man det?
    Kritor speciellt anpassade för att rita i blöta miljöer, badkar, kakel, kropp. Lätt att tvätta bort. Vi köpte dem i en välsorterad leksaksaffär.
  • AnnCamilla
    vivianne skrev 2011-03-10 12:42:39 följande:
    Kritor speciellt anpassade för att rita i blöta miljöer, badkar, kakel, kropp. Lätt att tvätta bort. Vi köpte dem i en välsorterad leksaksaffär.
    jaha kul
  • GrodanHopp

Det finns typ spa lampor som blinkar o har sig på bla teknikmagasinet, o dom e inte så dyra heller.

• Villimey
    www.houseofhedda.com har roliga badleksaker jag har sett liknande i leksaksaffärer bla piratskepp men dem här såg också kul ut.
  • AnnCamilla
    GrodanHopp skrev 2011-03-10 17:21:22 följande:
    Det finns typ spa lampor som blinkar o har sig på bla teknikmagasinet, o dom e inte så dyra heller.
    jaha...man håller dem bara under vattnet då eller?
  • AnnCamilla
    Villimey skrev 2011-03-10 17:30:56 följande:
    www.houseofhedda.com har roliga badleksaker jag har sett liknande i leksaksaffärer bla piratskepp men dem här såg också kul ut.
    Jaha ska kolla, tack
  • AnnCamilla
    Villimey skrev 2011-03-10 17:30:56 följande:
    Vilken är det du syftar på??
  • Villimey

Gå in på Barn sedan vidare in på badleksaker, finns flytande dockskåp, bilbana, fiskespel för lek i badkaret.

• MalinV

Min tvååring gillar att leka med de här stapelbara burkarna från IKEA i badkaret:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80021008

Det är ju lite på ös- och hälltemat, det är hål på olika ställen i burkarna så det blir lite roligt av det också.

Dessutom det nog den leksak som sonen lekt mest med per investerad krona, ha, ha, de kostar ju 19 kr... Har älskat att leka med dem och bygga torn från han var kring sex månader, nu är det mest i badkaret han använder dem.

• AnnCamilla
    Villimey skrev 2011-03-10 17:48:24 följande:
    Gå in på Barn sedan vidare in på badleksaker, finns flytande dockskåp, bilbana, fiskespel för lek i badkaret.
    Jaaa jag hittade
  • AnnCamilla
    MalinV skrev 2011-03-10 18:31:58 följande:
    Min tvååring gillar att leka med de här stapelbara burkarna från IKEA i badkaret:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80021008

Det är ju lite på ös- och hälltemat, det är hål på olika ställen i burkarna så det blir lite roligt av det också.

Dessutom det nog den leksak som sonen lekt mest med per investerad krona, ha, ha, de kostar ju 19 kr... Har älskat att leka med dem och bygga torn från han var kring sex månader, nu är det mest i badkaret han använder dem.
    SÅ kul att något sådant kan vara SÅ kul =)
Svar på tråden Lek i badkar